معاون استاندار :

یزدی های سختکوش مشترکات زیادی با آلمانی ها دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: مردم این استان از لحاظ فرهنگ سختکوشی با آلمانی ها مشترکات زیادی دارند، مسئولان استان آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه گذاران این کشور اروپایی دارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند روز پنجشنبه در نشست مشترک با گروهی از سرمایه گذاران آلمانی در مرکز سرمایه گذاری یزد گفت: یزدی ها با توجه به سختکوشی ، توانسته اند در دل کویر ، با حفر عمیق ترین و طولانی ترین قنات ها، و ساخت بادگیرهای متعدد ضمن سازگاری با اقلیم منطقه به خوبی زندگی کنند.

وی در باره معرفی ظرفیت های استان اظهار کرد: یزد، شهری خاص با جاذبه های تاریخی زیباست به همین دلیل سال تیرماه ۱۳۹۶ از سوی سازمان یونسکو ، ثبت جهانی شده است. 
معاون استانداری یزد افزود: در بافت تاریخی این شهر هتل هایی وجود دارد که شاید در هیچ جای دنیا وجود نداشته باشد و این موضوع مزیتی برای توسعه گردشگری استان است.
زینی وند نخستین مزیت استان را وجود نیروی انسانی و شخصیت های مطرح عنوان کرد و گفت: برخی از این شخصیت ها همچون رئیس جمهوری محبوب دوران اصلاحات نه تنها در ایران و حتی در دنیا شناخته شده هستند.
وی اضافه کرد: یزد در کنکور سراسری سال ۹۶ دانشگاهها به عنوان یکی از مولفه های علمی در طول ۲۴ سال با فاصله بالا توانسته رتبه برتر را در ایران کسب کند و به همین دلیل در سالهای اخیر ، شرکت ها دانش بنیان زیادی در استان تاسیس شده است.
این مسئول یکی دیگر از مزیت های استان یزد را تعداد بالای مراکز پزشکی و بهداشتی دانست و گفت: این بخش برای ایجاد شهرک و مرکز سلامت و حتی منطقه آزاد سلامت زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این استان دارد.
معاون استانداری یزد در ادامه صنایع هایتک در تمامی بخش ها، نساجی و صنایع دستی همچون ترمه را از دیگر زمینه های جذب سرمایه خارجی در استان دانست و افزود: فرهنگ و صنایع دستی یزدی تا جایی پیش رفته که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در تهیه سفره هفت سین کاخ سفید از ترمه یزدی استفاده می کرد.
زینی وند به ظرفیت های معدنی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: یزد در تنوع مواد معدنی رتبه نخست ایران و در ذخایر معدنی نیز رتبه دوم را دارد و ۵۱ درصد سنگ آهن و ۵۰ درصد خوراک صنایع فولاد کشور را تأمین می کند.
وی به صنعتی بودن یزد با وجود سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی و همکاری با شرکت های آلمانی و ظرفیت های انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: یزد بهشت انرژی خورشیدی در ایران است و سالانه سه هزار و ۳۰۰ ساعت تابش مستقیم نور خورشید دارد.
زینی وند وجود مجتمع های زیاد و بزرگ تجاری و ظرفیت های زیست محیطی را از دیگر زمینه های سرمایه گذاری عنوان کرد که در تمامی این حوزه ها آمادگی برای استقبال از سرمایه گذاران از سوی مسئولان وجود دارد.
در این جلسه شهردار یزد هم در تشریح ظرفیت های این شهر ثبت جهانی شده گفت: یزد از گذشته های دور، شهر افسانه ای بوده و هست و حتی چند ماه پیش هم به عنوان شهر سازگار با محیط زیست و دوستدار انرژی پاک معرفی شده است.
مهدی جمالی نژاد افزود: بزگتین شهر خشتی جهان از جنسی ساخته شده که قابل بازیافت است و مردمانش در دل زمین از معجزه قنات و در اوج آسمان نیز از بادگیرها بهترین بهره را برده اند و همه اینها دانش بومی بوده به همین دلیل به دارالعلم مشهور شده است.
وی تصریح کرد: با گذر در کوچه های یزد، وارد تونل زمان و گذشته های بشری می شوید و شاهد همزیستی ادیان مختلف همچون مسلمانان ، زرتشتیان و یهودیان خواهید بود.
در این جلسه علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان نیز ظرفیت های بخش خصوصی را تبیین و تشریح کرد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..