طرح پیشگیری از معلولیت در مدارس اردکان اجرا شد

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: طرح آگاه ‌سازی و پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلال ژنتیکی در مدارس این شهرستان اجرا شد.

به گزارش یزدی نیوزامیرولی عضدزاده افزود: در سال ۱۳۹۶، هزار و ۷۲۰ نفر دانش‌ آموزان پایه دهم و یازدهم دبیرستان های دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی آگاه‌ سازی را نخستین گام مثبت بر رفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی دانست و تصریح کرد : انتقال دانش و مهارت‌ها می‌ تواند نقش مهمی در آگاه‌ سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها به خصوص در قشر دانش‌ آموزان به عنوان آینده سازان مملکت داشته باشد.
این مسئول اظهار کرد: پیشگیری از بیماری ها و معلولیت ها ، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی ، سلامت چشم و شنوایی ، بیماری های ژنتیکی، پیشگیری از حوادث غیرترافیکی و ترافیکی به دانش آموزان آموزش داده شد.
عضدزاده تصریح کرد: دانش آموزان پس از دریافت آموزش‌های لازم و تکمیل پرسشنامه، در صورتی که جزو گروه پر خطر شناسایی شوند به مراکز مشاوره ژنتیک ، معرفی می شوند.
وی یادآور شد: امیدواریم با آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول خوبی در ارتقای دانش و کاهش اختلال ژنتیکی باشیم.
هم اکنون بیش از ۲ هزار معلول اردکان تحت پوشش بهزیستی هستند، از این تعداد ۴۳۰ معلول جسمی حرکتی، ۳۹۰ نفر معلول ذهنی، ۱۶۵معلول شنوایی، ۲۱۶ معلول بینایی و ۱۲۴ روانی مزمن از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..