۳۰ مسکن روستایی و شهری در بافق واگذار شد

30 واحد مسکونی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با صرف 12 میلیارد ریال هزینه چهار شنبه در شهرستان بافق به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی واگذار شد.

به گزارش یزدی نیوزواحدهای واگذار شده شامل ۲۲ بنای روستایی و بقیه شهری است که به صورت ویلایی با مجموع سه هزار و ۴۸۰ متر مربع زیربنا ساخته شد.

هشت واحد شهری در شهرک ولیعصر(عج) بافق با پنج میلیارد ریال و واحدهای روستایی مبارکه در شهرک فسفات با هفت میلیارد ریال ساخته و تحویل واجدین شرایط شد. 
رئیس بنیاد مسکن بافق ، با اشاره به آغاز ساخت ۱۷ واحد مسکونی سال ۹۶ در این شهرستان، گفت: این واحدها با سرمایه گذاری ۶ میلیارد ریال از محل اعتبار بنیاد و با مجموع زیر بنای یکهزار و ۶۷۰ متر مربع تا یکماه آینده تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان است.
علیرضا طالعی افزود: در سال جاری نیز ساخت ۱۴ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد برنامه ریزی شد که عملیات اجرایی این واحدها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۹ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ هرکدام ۱۸۰ میلیون ریال در سال ۹۶ برای مرمت و مقاوم سازی مسکن در روستاها به متقاضیان پرداخت شد.
به گفته وی پارسال همچنین ۶ فقره تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی بلاعوض به اقشار کم درآمد برای تکمیل و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شده است.
طالعی عنوان کرد: از زمان اجرای طرح بهسازی بافت مسکن روستایی( سال ۸۴ ) تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای مقاوم سازی یکهزار و ۴۵۵ واحد مسکونی روستایی، با نظارت ناظران فنی بنیاد مسکن پرداخت شد.
در سال ۹۴ نیز ۲۴ واحد مسکن شهری با ۱۲ میلیارد ریال هزینه ساخته و به متقاضیان واگذار شد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ تاسیس و حساب ۱۰۰، ۲۵ اردیبهشت همان سال افتتاح شد.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق با یک بخش مرکزی و ۱۰۵ روستا در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..