مسابقات ورزشی عامل توسعه گردشگری در یزد است

مدیرکل ورزش و جوانان یزد می گوید: برگزاری مسابقات ملی، منطقه ای و جهانی از جمله فوتبال ساحلی جام باشگاه های اوراسیا (EURASIA CUP 2018 YAZD ) در مرکز این استان عامل توسعه گردشگری ورزشی است، باید مسئولان از چنین فرصت هایی به نحو مناسب استفاده کنند

به گزارش یزدی نیوزدومین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه های اوراسیا از ۲۶ فروردین ماه جاری به مدت سه روز در مجموعه ورزشی سلمان محمودآباد یزد برگزار می شود.

در این پیکارها تیم مقاومت گلساپوش یزد به عنوان نماینده ایران و تیم های لکوموتیو روسیه ، لوانته اسپانیا و کاتانیا ایتالیا حضور دارند.
مسعود شریعتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، برگزاری مسابقات اوراسیا را فرصت بسیار عالی برای ورزش یزد دانست تا مسئولان بتوانند نسبت به معرفی ظرفیت ها تاریخی و فرهنگی آن اقدام کنند.
این مسوول اظهار کرد: برای برگزاری مناسب رقابت ها تاکنون جلسه های متعددی با حضور مسوولان دستگاه های مختلف اجرایی و ورزشی و باشگاه مقاومت گلساپوش انجام شد و مشکلی هم وجود ندارد.
شریعتی تاکید کرد: انجام برنامه های فرهنگی در کنار فعالیت های ورزشی که در جریان مسابقات برگزار می شود، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه دارد که مدنظر متولیان است. 
بخشی از بافت قدیم شهر تاریخی یزد ۱۸تیر ماه سال ۹۶ در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. 
همچنین عبدالرضا دستا رئیس هیات فوتبال استان یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفته بود : با برگزاری مناسب مسابقات با همکاری مجموعه های مختلف ورزشی و حضور تماشاگران یزدی نسبت به معرفی فرهنگ و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه پیکارهای یادشده با توجه به حضور تیم ها و بازیکنان مطرح آسیا و اروپا از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، بر استفاده هرچه بهتر از موقعیت فراهم شده برای تعالی ورزش و به خصوص رشته فوتبال ساحلی در استان تاکید کرد.
نخستین دوره این رقابت ها فروردین ماه ۱۳۹۶ با حضور لکوموتیو روسیه ، اسپورتینگ پرتغال و لوانته اسپانیا با قهرمانی مقاومت گلساپوش یزد همراه بود.
همچنین سرمربی تیم ایران در مسابقات یادشده به ایرنا گفته بود: با توجه به تمرینات و برگزاری مسابقات تدارکاتی که ماه های گذشته برگزار شد، از هر جهت آماده میزبانی از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستیم.
مهدی میرشمسی افزود: با تلاش اعضای تیم، تمرینات بسیار خوبی برای حضور در این مسابقات برگزار شده است.
وی ادامه داد: انجام مسابقات مختلف تدارکاتی در برابر تیم های مطرح فوتبال ساحلی لیگ برتر باشگاه های کشور به خصوص چلیچه شهرکرد و پارس جنوبی بوشهر بر آمادگی مقاومت گلساپوس یزد افزوده است.
وی تصریح کرد: مسابقات اوراسیا از معتبرترین رقابت های فوتبال ساحلی جهان در سطح باشگاهی است و با حضور برترین های ساحلی برگزار می شود .
هم اکنون تیم های مقاومت گلساپوش یزد ، ایفاسرام و کویر اردکان سه نماینده استان یزد در لیگ برتر ساحلی باشگاه های کشور حضور دارد .
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..