سم پاشی یک شبکه معاند در مورد آب یزد

روزنامه محلی بشارت یزد در شماره 469 خود در مطلبی با عنوان « سم پاشی یکی از شبکه های معاند در مورد آب آشامیدنی مردم یزد» به موضوع تحریک مردم توسط این شبکه فارسی زبان معاند در خصوص خط آب انتقالی به یزد پرداخت.

به گزارش یزدی نیوزدر بخشی از این مطلب آمده است: این شبکه معاند که از زمان حمله کشاورزان شرق اصفهان به خط آب انتقالی به یزد و قطع چند ساعته آن، به طور مرتب از زبان کشاورزان معترض اعلام می کرد آب انتقالی در صنعت یزد استفاده می شود.

در روزهای اخیر به اصطلاح از زبان مجری و کارشناسان خود به این شایعه دامن می زند و قصد تحریک مردم را دارد. 
این در حالی است که مسئولان استان بارها اعلام کرده اند آب انتقالی تنها برای آشامیدن مردم یزد استفاده می شود آنهم در شرایطی که آب انتقالی فقط ۶۵ درصد مورد نیاز برای شرب مردم استان را شامل می شود.
سالهاست که خشکسالی در اصفهان موجب از دست رفتن زمین های کشاورزی و خشک شدن منابع آبی این استان شده و حالا که کارد به استخوان کشاورزان رسیده چشم طمع به خط آب انتقالی به یزد دوخته اند. 
آنهم در شرایطی که حیات استان یزد بصورت صد درصد به این آب وابسته بوده و در صوت قطع شدن آب انتقالی، استان تنها چند ساعت قادر به تامین آب آشامیدنی مردم خود می باشد. 
از طرف دیگر سهمیه آب انتقالی به یزد حقآبه ملی این استان بوده که شرعا و قانونا به مردم تعلق دارد. 
انتظار می رود مسئولین و نمایندگان اصفهان با درک شرایط بحرانی یزد و اینکه خشکسالی و بی آبی کشاورزان اصفهانی ریشه در مدیریت ضعیف آب در این استان داشت.
کاشت سالیان متمادی محصولاتی همچون برنج و مصرف بالای آب در صنایع فولادی این استان منجر به خشک شدن زاینده رود و زمین های کشاورزی اصفهان شده است.
شایسته نیست به جای توجیه مردم اصفهان و حل معضل بی آبی ، دست به تحریک مردم بزنند و خوراک تبلیغاتی برای شبکه های معاند درست کنند.
روزنامه بشارت یزد در گستره استان یزد توزیع می شود.
یزد ۱۵۳ رسانه دارای مجوز است که ۱۱۴ مورد برای نشریات مکتوب، ۲۶ مورد برای رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ۱۳ مجوز هم برای رسانه های الکترونیک – غیربرخط صادر شده است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..