فروش بیش از ۲۶۰۰ میلیون تومان صنایع دستی یزد در نوروز ۹۷

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی یزد از فروش بیش از دو میلیارد و 600 میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به نوروز سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است .

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا دهقان مهرجردی» با  اعلام این خبر اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۱۳ فروردین ماه، ۳۲ بازارچه صنایع‌دستی در قالب ۳۲۷ غرفه در بناها و مکان‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع دستی بومی یزد پرداختند . 

 
وی افزود: در برخی از این بازارچه‌ها، تعدادی از رشته‌های صنایع دستی نظیر کاربافی، زیلوبافی، قلمزنی و حکاکی روی مس، دارایی بافی و گلیم بافی به صورت زنده تولید شد و بازدید کنندگان با مراحل تولید این محصولات از نزدیک آشنا شدند . 
 
دهقان مهرجردی با اعلام این مطلب که برپایی این بازارچه‌ها در راستای معرفی هنرهای اصیل و بومی استان یزد به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان استان انجام شد، خاطرنشان کرد: سفال و سرامیک، دست بافته‌های سنتی یزد از جمله محصولاتی بودند که بیشترین فروش را در این ایام به خود اختصاص دادند . 
 
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی یزد با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای بومی و سنتی، عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، می‌توان با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های صنایع دستی و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران داخلی و خارجی به رونق فروش صنایع دستی کمک شایان توجهی کرد . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..