معاون استاندار یزد:

کالای قاچاق ذائقه فرهنگ ایرانی اسلامی را تغییر می‌دهد / شعار سال صرفاً اقتصادی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی شعار حمایت از کالای داخلی بر باورپذیری و همبستگی همگانی نسبت به این موضوع تأکید کرد و گفت: کالای قاچاق ذائقه فرهنگ ایرانی- اسلامی را تغییر می‌دهد و بر این اساس ترویج مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ضرورت دارد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» با تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی شعار حمایت از کالای داخلی بر باورپذیری و همبستگی همگانی نسبت به این موضوع تأکید کرد و گفت: کالای قاچاق ذائقه فرهنگ ایرانی- اسلامی را تغییر می‌دهد و بر این اساس ترویج مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ضرورت دارد .

 
وی‌ افزود: در نگاه اول بعد اقتصادی شعار حمایت از کالای داخلی در جامعه پررنگ احساس می‌شود اما این موضوع ابعاد مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد و اگر بخواهیم اقدامات ما در مسیر عملی تحقق شعار سال باشد، باید تمام ابعاد را موردتوجه قرار دهیم .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: اثرگذاری هر امری در باورپذیری و همبستگی ارکان آن موضوع است و برای تحقق شعار سال نیز تولیدکنندگان باید آگاهانه بر نیازسنجی بازار و کیفی نگری محصولات، مسئولان برای تسهیل گری و زمینه‌سازی تولید و عرضه مناسب و مردم نیز عزم جدی نسبت به فرهنگ‌سازی و مصرف کالای داخلی داشته باشند .
 
طالبی تصریح کرد: برای حمایت از تولیدات ملی مردم نقش ویژه و پررنگی در موضوع فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف دارند و ضروری است تریبون‌های رسمی و غیررسمی، گروه‌های مرجع، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، روحانیون و سایر گروه‌های مورد اعتماد عزم جدی برای نقش‌آفرینی نسبت به فرهنگ‌سازی و معرفی این رویکرد نشان دهند .
 
معرفی الگوهای توانمند و موفق در عرصه تولید ملی به جامعه
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جلسه اقتصادی مقاومتی امسال توسط استاندار یزد دریکی از واحدهای تولیدی موفق گفت: برای اثربخشی بهتر و ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی معرفی و حمایت از الگوهای موفق در این عرصه تأثیر چشمگیری دارد و علاوه بر آشنایی مردم با محصولات خوب، رقابت‌پذیری در عرصه تولید را نیز به همراه دارد .
 
معاون استاندار یزد اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم و شرایط مناسب را در حوزه امنیتی برای رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال از یکسو و زمینه‌سازی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دیگر فراهم‌سازیم که با توجه به اقدامات و بهره‌مندی کشور از دستگاه‌های پیشرفته بتوانیم کاهش تدریجی قاچاق کالا را شاهد باشیم .
 
وی افزود: مصرف محصولات خارجی مخصوصاً آن‌هایی که به‌صورت قاچاق وارد می‌شود ذائقه فرهنگ ایرانی- اسلامی را تغییر می‌دهند و از بعد دیگر بر روی اشتغال و تولید اثر می‌گذارد و ما باید با همراهی مردم فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را نسبت به مصرف کالای خارجی جایگزین نماییم .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه کشور با دغدغه‌های اجتماعی متعددی روبه‌رو است، باید بپذیریم که ریشه اکثر مشکلات اجتماعی موضوعات معیشتی و اقتصادی هستند و با این نگاه همدل و همسو برای تحقق شعار سال که ایجاد اشتغال، و کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد با عزم جدی تلاش کنیم .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..