پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی نیازمند مطالعه است

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی توسط طلاب نیازمند مطالعه چند ساعته است گفت: تأثیر فضای مجازی بر مردم بیشتر از سخنرانی‌های روحانیون بر روی منابر شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد شاهدی رضوی ‌در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت استان یزد با بیان اینکه طلاب در زمان ارائه روایات باید به کتبی مراجعه کنند که تائید شده و معتبر باشد اظهار داشت: برخی از کتب با مشکلات و اشتباهات بسیاری منتشر شدند که زیاد نمی‌توان به درستی آن‌ها اطمینان کرد پس با این تفاسیر طلاب نیز در زمان نقل روایات باید از کتب معتبر استفاده کنند.

 
نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه طلاب باید در ارتباط با زندگی ائمه اطهار (ع) مطالعات دقیق داشته باشند گفت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، مردم نسبت به بسیاری از مسائل آگاهی پیدا کردند و مانند گذشته نیست که نتوانند اطلاعات کسب کنند.
 
وی به شبهات ایجاد شده در فضای مجازی بر علیه اسلام و دین اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از شبهات نیاز به مطالعه دارد چون فضای مجازی به نوعی فضای حقیقی است.
 
شاهدی رضوی ادامه داد: آنقدر فضای مجازی بر روی مردم تأثیرگذار بوده به طوری که اگر یک روحانی یا طلبه یک ساعت سخنرانی کرده باشد مردم به راحتی صحبت‌های او را نمی‌پذیرند ولی یک مطلب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به راحتی قبول و برای یکدیگر بازگو و منتشر می‌کنند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا طلاب باید دامنه مطالعه خود را گسترده کنند تصریح کرد: یادداشت برداری و مطالعه دقیق شبهات به صورت عمقی، کاری است که طلاب در زمان تحصیل و ارائه مطالب به مردم باید در دستور کار خود قرار دهند.
 
وی اضافه کرد: امروزه به شکلی شده است که جوانان و نوجوانان شبهاتی به دین و اسلام وارد می‌کنند که نیازمند بیش از ۱۰ ساعت مطالعه است.
 
شاهدی رضوی در ادامه با تأکید بر اینکه بالاترین شرف دوران طلبگی، دوران تبلیغ است عنوان کرد: تنها شغلی که در قرآن کریم برای طلاب ذکر شده است، تبلیغ دین است که در روایات نیز بسیار به این مسئله اشاره شده است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه خوب سخن گفتن با حرف خوب زدن بسیار متفاوت است ادامه داد: اگر به بزرگان دین بنگرید می‌بینید که این علما هیچ‌گاه بدون مطالعه و پیش زمینه ذهنی در مورد مطالب خاص، سخنرانی نمی‌کردند.
 
وی با بیان اینکه تنها چیزی که برای مردم به یادگار می‌ماند سیره عملی انسان‌ها است افزود: مبلغین عملکردشان و رفتارشان با مردم باید به نحوی باشد که آن‌ها، مبلغین را از خود بدانند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..