پایگاه امداد هوایی هلال احمر در یزد ایجاد می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از راه اندازی پایگاه امداد هوایی این جمعیت در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی پایگاه امداد هوایی ، سرعت حضور امدادگران در سوانح بیشتر می شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر محسن حرازی زاده افزود: رایزنی‌هایی برای پد و آشیانه بالگرد پایگاه صورت گرفت، امیداواریم بسترهای لازم برای راه اندازی آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه انجام عملیات امداد و نجات در بافت تاریخی شهر یزد مشکل است، اظهار کرد: در برخی کوچه‌ها و معابر، امکان عبور و مرور دستگاه‌های خدمات ‌رسان و امدادگر وجود ندارد ضمن اینکه بناهای بافت تاریخی ، به لحاظ نوع ساخت و ساز و مصالح به کار رفته، آوار سنگینی هم دارد.
حرازی زاده در ادامه به فعالیت های جمعیت در ایام نوروز اشاره و گفت: ۲۰۴هزار مسافر از خدمات متنوع فرهنگی و امدادی پایگاه های نوروزی جمعیت بهره مند شدند وهمچنین سه هزار و ۱۰۹ مسافر فریضه دینی خود را در خیمه های نماز جمعیت ادا کردند. 
وی از میزبانی مسافران کودک در فضای دوستدار کودک این جمعیت خبر داد و اظهار کرد: در طول مدت فعالیت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ، ایستگاه متعلق به نونهالان و کودکان راه اندازی شد که پذیرای چهار هزار و ۶۰ نفر بود. 
حرازی زاده با بیان اینکه در طول اجرای طرح یادشده چهار هزار و ۱۵۳ نفر از خدمات ایستگاه‌ های سلامت بهره مند شدند، ادامه داد: در این مدت ۶۶ هزار عدد اقلام فرهنگی و آموزشی ، ۹۴هزار و ۶۶۸ نقشه و ۹۰ هزار بروشور هم میان مسافران نوروزی توزیع شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: همچنین با اجرای طرح سحاب توسط همیاران جوان در پارک ها و تفرجگاه های شهرستانها به ۲هزار و ۱۰۰ نفر خدمات رسانی شد. 
وی اظهار کرد: پویش ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» حرکتی مثبت برای کاهش بروز تصادف جاده ای است و در این مدت ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در استان به این پویش جاده‌ای پیوسته اند. 
وی مجموع نیروهای عملیاتی هلال احمر استان یزد را نیز ۴۶۶ نفر و آمبولانس‌های عملیاتی را نیز ۴۷ دستگاه ذکر کرد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..