شهردار بافق:

۱۷۲ هزار نفر در نوروز امسال از نوروزگاه آبشار بافق دیدن کردند

شهردار بافق گفت: در نوروز امسال بیش ۱۷۲ هزار میهمان و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار این شهر بازدید کردند که در مقایسه با سایر اماکن دیدنی این شهرستان، رکورد دار بوده است.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی نوروز زاده با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع و با نشاط در قالب سومین جشنواره نوروزی در تفرجگاه آبشار بافق اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار این شهر برگزار شد.

 
وی با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسب برای معرفی سنت‌های شهرستان بافق است، افزود: شهرداری این شهر بافق امسال در این راستا اقدامات موثری انجام داده ضمن اینکه بسترسازی مناسب برای حضور مسافران نوروزی نیز انجام شده که از آن جمله می توان به بهسازی و بازسازی معابر، پیاده روها، اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای سبز و گل کاریها، نصب المان ها، تامین روشنایی و نورپردازی، بهسازی و توسعه مبلمان شهری، توسعه تفرجگاه ها و … اشاره کرد.
 
شهردار بافق به حضور ایل بزرگ قشقایی در جشنواره نوروزی امسال اشاره کرد و  گفت: یکی دیگر از برنامه های جذاب این جشنواره رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی بود که شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک توانستند با سبک زندگی عشایری در سیاه چادر ها، پخت نان محلی ،شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، آئین ها و موسیقی سنتی ایل قشقایی آشنا شوند.
 
وی، ماهیگیری در کویر در فضایی پر شور و نشاط را از دیگر برنامه های مهیج در ایام نوروز در شهر بافق اعلام کرد و افزود: این برنامه با عنوان مسابقه صید و صیاد مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 
نوروز زاده، برپایی غرفه های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان بافق، نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی، ورزش باستانی زورخانه، توزیع چایی آتشی صلواتی، مسابقه کلاه بوقی، جنگ‌های شبانه با حضور مجریان رسانه ملی و … را از دیگر برنامه های اجرا شده در شهرستان بافق برشمرد.
 
شهردار بافق ابراز امیدواری کرد: در سال های آتی برگزاری جشنواره ها نقش موثری در برندسازی بافق و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان ایفا کند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..