مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد:

گفت و گوی سیاسی با محوریت وفاق اجتماعی و امید آفرینی تقویت می شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد با اشاره به ظرفیت های غنی سیاسی و اجتماعی استان یزد بر برنامه ریزی در مسیر تقویت گفت و گوی سیاسی با محوریت امید آفرینی، وفاق اجتماعی و انسجام ملی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» روز ۲۰ فروردین ماه بخشنامه مربوط به ضرورت تحقق منشور گفت و گوی سیاسی از سوی وزیر محترم کشور ابعاد مختلف این موضوع را تشریح کرد.

 مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: اقتضای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران، آن است که سازو کار های مدیریتی در کلیه حوزه ها به گونه ای سامان یابد تا امکان مشارکت حداکثری ملت در اداره کشور فراهم شود.
حیدری افزود: فصل سوم قانون اساسی و قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی بر این امر تاکید ورزیده و پشتوانه قانونی آن نیز پیش بینی شده است،
وی ادامه داد: از جنبه دیگر ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور محترم گواهی بر عزم جدی دولت یازدهم و دوازدهم در به رسمیت شناختن تکثر و تنوع در اندیشه و عمل سیاسی و استفاده از تمام ظرفیت های محلی، منطقه ای و ملی برای توسعه و ارائه الگویی ممتاز از مردم سالاری دینی می باشد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات خاطرنشان کرد: باتوجه به تحولات چشم گیر در جامعه ایران و پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی و احساس نیاز بیش از پیش به نهادیه شدن فرهنگ گفت و گو به ویژه در بین جریان ها، تشکل ها و سلایق سیاسی مختلف تقویت زمینه های گفتمان و هم اندیشی ضرورت دارد.
حیدری بیان کرد: تقویت خانه احزاب و تشکل های دانشجویی، رفع موانع فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی، تقویت زمینه های ارتباط با رسانه ها در تمام سطوح سیاسی و مدیریتی، تقویت گفت و گوی سازنده میان جریان های مختلف سیاسی و نهادینه سازی انتقاد موثر و اخلاق مدار از رویکردهای استان یزد در تحقق این امر است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در پایان با اشاره به ظرفیت ها و علایق غنی و مختلف سیاسی و اجتماعی در استان گفت: با شناسایی هر چه بیشتر این توانمندی ها و تکیه بر مشارکت فعالان سیاسی و اجتماعی امید است رویش های چشم گیر و اثر گذاری را برای رشد مناسب گفت و گوی سیاسی در استان شاهد باشیم.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..