پایان موفق طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی یزد ویژه ایام نوروز

مدیر کل دامپزشکی یزد از پایان موفق طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی این استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی اکبر حدادزاده» با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست تشدید نظارت بهداشتی بر محل‌های تولید، فراوری و عرضه‌ی فراورده‌های خام دامی در تعطیلات نوروزی، طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز با موفقیت پایان پذیرفت . 

 
وی افزود: با توجه به سفرهای نوروزی و قرار گرفتن استان یزد به عنوان یکی از مسیرها و مقاصد اصلی گردشگری در کشور در ایام تعطیلات نوروزی، میزان مصرف فراورده‌های خام دامی افزایش می یابد که به تبع آن میزان نظارت‌های بهداشتی نیز باید بیشتر شود.
 
حدادزاده خاطرنشان کرد: به همین منظور از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۶ تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ تعداد بیش از ۴۴۰۰ مورد بازدید بهداشتی از سوی دامپزشکی استان از مراکز تولید، توزیع و عرضه‌ی فراورده‌های خام دامی به عمل آمد که در نتیجه آن مقدار ۳۵۸۰ کیلوگرم فراورده‌ی خام دامی غیر قابل مصرف توقیف شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی صورت گرفته در تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب ۱۳ اکیپ بازرسی صورت گرفته است که در نتیجه آن ۱۸ پرونده قضایی در زمینه تخلفات بهداشتی تشکیل و جهت پیگیری بیشتر به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به حجم بالای ساعت کاری به ازاء هر نفر در ایام عید نوروز، تصریح کرد: فعالیت پیگیر پرسنل دامپزشکی در طول سال نیز ادامه دارد تا از سلامت فراورده‌های خام دامی اطمینان حاصل شود . 
 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اظهار کرد: تلاش نمودیم با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و افزایش سفرهای بازدیدکنندگان از این استان، با توسعه بازرسی‌ها در عرصه‌ی نظارت بر فراورده‌های خام دامی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میزبان شایسته‌ای برای میهمانان شهرمان باشیم . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..