شهردار یزد تأکید کرد:

لزوم تدوین بسته‌های مشارکتی برای توسعه شهر یزد

شهردار یزد با بیان این‌که تاکنون 60 درصد برنامه اجرایی پنج ساله توسعه شهر یزد تدوین شده است، گفت: تدوین بسته‌های مشارکتی توسعه شهر یزد برای جذب سرمایه گذاران مختلف ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی جمالی‌نژاد» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این شهر در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: امیدوارم بتوانم در سال ۹۷ با اجرای برنامه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی دل مردم یزد را شاد کنیم.

 
وی نگاه تحولگرایانه اعضای شورای شهر یزد را قوه محرکی برای تدوین برنامه‌های کاربردی و توسعه این شهر دانست و افزود: مأموریت‌های شهرداری بسیار متنوع، زیاد و دارای جنس پیچیده‌ای هستند.
 
شهردار یزد تنوع را از دیگر ویژگی وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: توسعه شهر یزد به نگاهی جامع و همه جانبه نگر نیاز دارد.
 
جمالی‌نژاد در ادامه توسعه حجمی فضای سبز، نگهداری از فضای سبز موجود، حمایت از کاشی گونه‌های کم آبخواه را از جمله سیاست‌های کلان شهرداری در بحث فضای سبز دانست و بیان کرد: برنامه‌های شهرداری یزد بر اساس برنامه پنج ساله تدوین و در صورت تصویب شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
این مقام مسئول با بیان این‌که خوشبختانه تاکنون ۶۰ درصد برنامه اجرایی پنج ساله شهرداری یزد تدوین شده است، تصریح کرد: برخی از برنامه‌های شهرداری یزد منتظر ابلاغ سیاست‌های بالادستی است که هنوز ابلاغ نشده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل شورای برنامه‌ریزی و پژوهشی را از جمله اقدامات انجام شده در شهرداری یزد عنوان کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده خوشبختانه مطالبات و خواسته‌های محلات شهر یزد نزدیک به هم بوده و این امر ارائه خدمت را بهتر می‌کند.
 
شهردار یزد تشکیل ستاد راهبردی شهر تاریخی یزد از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری با حمایت استانداری دانست و بیان کرد: معرفی بسته‌های مشارکتی شهر یزد در حوزه های مختلف در دستور کار ویژه شهرداری یزد است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..