هفت وقف جدید در یزد ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: از ابتدای سال 1397 تاکنون هفت فقره وقف جدید در استان به ثبت رسید که نشان دهنده توجه یزدی ها بیش از گذشته به سنت حسنه وقف است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام محمد حسین زارع زاده  افزود: بیشتر موارد وقف مربوط به حوزه کشاورزی و مناطق روستایی است.

وی جایگاه استان را از نظر تعداد موقوفه در رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبه در رتبه دهم در کشور عنوان کرد و ادامه داد: ۶۷.۵ درصد موقوفه های استان مربوط به بخش کشاورزی است و درآمدزایی لازم را ندارد.
وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۷، ۱۰۰ هزار نفر مسافر در اماکن اقامتی زیر نظر این اداره کل اسکان یافتند.
مدیرکل اوقاف یزد افزود: طرح آرامش بهاری شامل برگزاری مسابقه های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به شبهه ها، تبلیغ چند رسانه ای و خمیه های معرفت است که با شرکت ۵۶۰ هزار نفر در ۶۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد.
زارع زاده با بیان استقبال ۵۰ هزار از ۳۰ خیمه معرفت در سراسر استان، ادامه داد: در لحظه تحویل سال ۱۳۹۷، ۵۵ هزار نفر در امامزادگان استان حضور داشتند.
وی اضافه کرد: ۹۰ مبلغ اعزامی از قم و ۵۰مبلغ دینی از استان در قالب طرح آرامش بهاری در غرفه های خیمه معرفت پاسخگوی پرسش های شرعی مراجعه کنندگان بودند.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد ، امسال برای نخستین بار مبلغان اعزامی از قم ارزیابی شدند و برترین ها مورد تجلیل قرار گرفتند.
زارع زاده افزود: اختتامیه طرح آرامش بهاری سه شنبه هفته جاری در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار می شود.
استان یزد ۱۲ هزار موقوفه و ۱۰۸ امامزاده و بقعه متبرکه دارد.
زراع زاده اسفند ماه ۹۶ گفته بود که ۶۴ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسید و شهرهای یزد، تفت و اردکان با ۱۷، ۱۵ و ۹ مورد وقف بیشترین تعداد موقوفه را داشتند و از مجموع وقف ها ۶ مورد وقف قرآنی بود.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..