مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تأکید کرد:

ضرورت مشارکت تشکل‌های اجتماع‌محور در نشر فرهنگ مهدویت

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در جلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و خلق برنامه‌های جذاب با رویکرد دینی گفت: مشارکت تشکل‌های اجتماع‌محور و مردمی در نشر فرهنگ مهدویت تأثیر چشمگیری دارد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان به‌منظور تشریح برنامه‌های پیشنهادی و عملیاتی نمودن رویکردهای مؤثر به‌ویژه در اعیاد شعبانیه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این ستاد در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد.

«فخرالسادات خامسی» در این جلسه بیان کرد: در برنامه‌هایی با موضوع مهدویت به‌ویژه در نیمه شعبان محورهایی چون توجه به مشارکت مردمی، مخاطب پسندی، جذب جوانان و ارائه برنامه‌هایی با بهره‌مندی از ظریف‌های جدید ازجمله فضای مجازی ضرورت دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت نقش مردم در این برنامه‌ها و مناسب‌های مختلف اجتماعی؛ دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید برای رشد فعالیت‌های اجتماع‌محور زمینه‌سازی و حمایت کنند و ایفای نقش اصلی به مردم سپرده شود.
خامسی اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد و محلات نیز از ظرفیت‌های خوبی هستند که در حوزه نشر فرهنگ مهدویت و برگزاری برنامه‌های مربوط به نیمه شعبان می‌توانند در جذب همکاری و ساماندهی برنامه‌های مردمی حضور مؤثری داشته باشند.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان گفت: بر مبنای نظرات ارائه‌شده در این جلسه و برنامه‌های پیشنهادی تلاش می‌شود تا نگاه هنری و زمینه‌های فرهنگی از یک‌سو و حمایت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی از سوی دیگر در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و هم‌اندیشی سالانه برای تحقق اهداف اثرگذار با رویکرد مردمی موردتوجه قرار گیرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..