نگاهی کلی به اقدامات ستاد خدمات سفر نوروزی ابرکوه؛

میزبانی ابرکوه از ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ مسافر نوروزی

شهرستان ابرکوه در تعطیلات نوروزی امسال میزبان 104 هزار و 200 مسافر نوروزی بود که از این تعداد 9 هزار و 973 نفر در این شهرستان اسکان داده شدند.

به گزارش یزدی نیوزدر خاتمه تعطیلات نوروزی سال ۹۷ بر طبق آمارهای ارائه‌شده توسط ستاد خدمات سفر نوروزی، شهرستان ابرکوه در این ایام میزبان تعداد ۹۴ هزار و ۲۲۷ نفر از میهمانان نوروزی بوده است که از اماکن تاریخی، تفریحی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی آن بازدید کرده‌اند و علاوه بر این تعداد ۹ هزار و ۹۷۳ نفر نیز در اماکن اقامتی اسکان یافتند.

 
به گفته «عباس مهری»، مسئول کمیته آمار و برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر فرمانداری ابرکوه، بازدیدهای مسافرین نوروزی از تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷، نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته ۸.۰۴ درصد رشد داشته، اما میزان اسکان در همین شرایط با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده که علت آن را می‌توان وضعیت مطلوب آب و هوایی شهرستان دانست که موجب شد تا اکثر مسافران در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها اقامت گزینند . 
 
جمعیت هلال‌احمر شهرستان نیز با دایر کردن دو پایگاه امداد و نجات بین‌شهری با ۹ نیرو و دو پست هلال‌احمر در فیض‌آباد (ورودی ابرکوه از یزد) و محوطه سرو کهن‌سال ابرکوه، به ۱۶ هزار و ۴۱۹ مسافر خدمت‌رسانی کردند . 
 
آمارها نشان می‌دهد که اثر طبیعی سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه ازجمله اماکنی است که پذیرای بیشترین گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز ۹۷ بوده است؛ بدین ترتیب که بیش از ۲۵ هزار مسافر داخلی و ۵۰۰ گردشگر خارجی از این اثر ارزشمند و منحصربه‌فرد بازدید کرده‌اند . 
 
در حوزه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیز امسال شاهد افزایش ۳۸ درصدی مأموریت‌های اورژانس شهرستان بودیم که در سه پایگاه تقی‌آباد، فراغه و پایگاه مرکزی ابرکوه پاسخگوی ۴۳۰ تماس بوده‌اند که از این میزان، ۱۵ درصد آسیب دیدگان به ‌صورت سرپایی مداوا شده و مابقی نیز به مراکز درمانی اعزام شدند . 
 
«مسعود اکرمی» مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ابرکوه از فوت دو نفر از مسافرین نوروزی در محورهای تحت پوشش اورژانس ابرکوه براثر سانحه تصادف خبر داد و گفت: ۱۶ درصد از مأموریت‌های اورژانس شهرستان ابرکوه از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فرودین ۹۷ مربوط به حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده است . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..