رسانه‌های اجتماعی عامل نابودی نسل‌ها هستند؟

رسانه‌های اجتماعی تبدیل به یک عامل مهم و بسیار رایج در جامعه شدند که همین امر به شما کمک می‌کند زمانی که تنها هستید با دیگران ارتباط داشته باشید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. رسانه‌ها به سرعت در حال رشد هستند و به طور مداوم بروز رسانی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزرسانه‌های اجتماعی خوبی و بدی‌هایی دارد که انسان را وسوسه می‌کند و به طرق مختلف نسل آینده را به خطر می‌اندازد .

 
رسانه‌های اجتماعی عامل افسردگی و استرس
 
رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، اسنپ چت و توییتر راه خوبی برای برای ارتباط افراد و اشتراک گذاشتن مطالب هستند که به این واسطه افراد همیشه می‌‌توانند خود را با دیگران مقایسه کنند. این نوع مقایسه‌ها باعث می‌شود که فرد دچار استرس شده و در نهایت به افسردگی تبدیل شود .
 
رسانه‌های اجتماعی عامل کاهش تعامل چهره به چهره
 
در طول سال‌های گذشته، به جای دیدار چهره به چهره، مردم در صفحات رسانه‌های اجتماعی چت می‌کند. رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند روابط‌های شخصی کاهش یابد.
 
 روابط شخصی با دیگران احساس راحتی را ایجاد نموده و در کمترین زمان تعاملات اجتماعی انجام می‌شود.
 
با توجه به این‌که افراد در شبکه‌های رسانه‌ای می‌توانند مطلبی اضافه یا حذف نماید ولی باعث شده است که کاربران ارتباط خود را در سطح شخصی با دیگران و تشویق انزوای اجتماعی را ازدست بدهند .
 
رسانه‌های اجتماعی مانع بهره‌وری می‌شوند
 
رسانه‌های اجتماعی به راحتی می‌توانند تمامی کارها را مختل کنند، بیش از ۵۰ درصد از مردم در هنگام کار از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که باعث از دست رفتن وقت می‌شود ظرف ۳۰ دقیقه در رسانه‌های اجتماعی روزانه می‌تواند به یک شرکت ۵۰ نفره هزینه‌ای بالغ بر ۶،۵۰۰ ساعت بهره‌وری در سال داشت و دلیل آن استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی می‌باشد این کاهش بهره‌وری باعث تنبلی، عدم تمرکز، ریزش نمرات دانشجویان و کاهش مشاغل کارکنان می‌گردد .
 
رسانه‌های اجتماعی اطلاعات شخصی را گسترش می‌دهد
 
اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد هرگز نمی‌توان آن را حذف نمود اگر شماره تلفن شما در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود دیگر نمی‌توانید آن را حذف نمایید پس همواره مراقب باشید اطلاعات شخصی دیگران مانند اطلاعات شخصی شما نیستند و آنها را منتشر نکنید حتی اگر آنها منتشر نموده باشند. با گسترش انتشار اطلاعات در فضای مجازی باعث شده است که سرقت هویت و حملات هکری افزایش یابد .
 
رسانه‌های اجتماعی تأثیر منفی بر سلامت روان دارد
 
استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد رفتارهای اعتیادآور و مشکلات اجتماعی شده است این رسانه باعث تنهایی، افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و خودکشی را افزایش دهد .
 
به طور کلی، مردم باید از رسانه های اجتماعی درست استفاده کنند تا به نسل‌های بعدی منتقل گردد چرا که فناوری در نسل‌های بعد گسترش یافته و بر روی رفتار کاربران تاثیر می‌گذارد .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..