رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

سرمایه‌گذاری جدید صنعتی در یزد به روزانه ۷ میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: آخرین آمار سرمایه‌گذاری جدید در یزد در اسفندماه ۹۶ بر اساس آمار معافیت‌های گمرکی، روزانه ۷ میلیارد تومان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی، در دیدار نوروزی نماینده مردم یزد و اشکذر با منتخبان صنعت استان یزد اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در سال ۹۶ رتبه اول کشور را در بین همه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور کسب کرد که کسب این رتبه، حاصل کار جمعی ۳ هزار و ۲۲۷ واحد صنعتی، ۵۶۰ واحد معدنی و ۴۱ هزار واحد صنفی بود.

 
وی با اشاره به برخی شاخص‌های صنعتی و معدنی استان یزد بیان کرد: همه شاخص‌ها دست به دست هم داد تا صنعت، معدن و تجارت یزد رتبه اول کشور را کسب کند.
 
علمدار یزدی یادآور شد: یزد کم‌فسادترین استان کشور است و کم تعطیلی‌ترین واحدهای صنعتی مربوط به استان یزد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص سرمایه گذاری در استان یزد بیان کرد: سرمایه‌گذاری جدید در حوزه صنعت استان یزد بر اساس اسناد صادر شده برای معافیت‌های گمرکی، در مهر ماه سال ۹۶ روزانه ۴ میلیارد تومان و در اسفند ۹۶ سرمایه گذاری در استان به روزانه ۷ میلیارد تومان رسیده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین با ارائه آماری در حوزه صادرات استان یزد عنوان کرد: صادرات استان یزد هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی رشد داشته که این میزان رشد به طور میانگین ۱۸ درصد بوده است.
 
وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: تحقق این شعار تنها با برنامه ریزی دولتی امکان پذیر نیست بلکه باید صنعتگران بخش خصوصی نیز مشارکت کنند و در همین راستا به زودی اتاق فکری با حضور صنعتگران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تشکیل خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..