معاون استاندار:

استان یزد می تواند در تحقق شعار سال، پیشگام باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: یزد با توجه به ظرفیت هایی که در تولید کالای ایرانی دارد می‌تواند در تحقق شعار سال در رتبه نخست کشور قرار گیرد .

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند، در نشست شورای اداری استان افزود: شعار 'حمایت از کالای ایرانی' که فراگیرتر از شعار سال‌های گذشته است نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد به همین منظور کمیته‌ای تشکیل شده تا کارخانجات یزد که کالای قابل رقابت و مرغوب تولید می‌کنند شناسایی و به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: بزودی به دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ می‌شود که در خرید تجهیزات و ملزومات و حتی پیمانکارانی که وابسته به دستگاه‌ها هستند برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از کالای ایرانی انجام شود.
زینی وند با اشاره به اهمیت جلسات شورای اداری اظهار کرد: جلسات این شورا ، بالاترین سطح جلسات استان محسوب می شود و باید کاربردی تر ، بصورت ماهانه و با برنامه و دستورالعمل مشخص برگزار شود .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانمدار یزد درباره برنامه های سال ۹۷ هم گفت: معاونان استاندار به همراه مدیران به صورت منظم با سفر به شهرستانها ، پیگیری و رفع مشکلات را در دستور کار داشته باشند.
زینی وند تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستانها و حمایت جدی از کارخانجات موفق و تبلیغات برای آنها را از دیگر اولویت های سال جدید اعلام کرد و افزود: بازدید از کارخانجات نیازمند تحول و کمک به آنها و فعال کردن طرحهای نیمه فعال نیز از دیگر برنامه ها خواهد بود.
وی در عین حال تأکید کرد: امسال پول و منابع دولت به هیچ وجه صرف حمایت از کارخانه هایی که امیدی به زنده شدن آنها نیست نخواهد شد و تمام تلاش ها باید بر فعالیت بیشتر کارگروههای اقتصادی بویژه کارگروه رونق تولید و کارگروه اشتغال باشد.
وی یادآور شد: استان یزد در سال گذشته در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توانست در میان استانها برتر کشور قرار گیرد و امیدواریم این موضوع در سایر بخش ها نیز تداوم یابد.
 
** تقویت سرمایه اجتماعی، اولویت حوزه سیاسی در سال ۹۷ است
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تحقق شعار امسال گفت: تقویت سرمایه اجتماعی مهمترین اولویت حوزه سیاسی استانداری یزد برای سال ۹۷ است.
محمدعلی طالبی با بیان این که برگزاری انتخابات شکوهمند یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه سیاسی استانداری یزد با ثبت رکوردهای بالا در سال ۹۶ بوده که منجر به ایجاد امنیت پایدار شده افزود: توجه به الزامات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی و امنیت پایدار برای تحقق شعار ضروری است که خوشبختانه در استان یزد وجود دارد.
وی همدلی و همکاری برای ایجاد امنیت پایدار را زیرساخت اصلی تولید و حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و ادامه داد:‌ سرمایه اجتماعی ما در چند سال گذشته صدمات جدی را متحمل شده و اصلاح همین امر یکی دیگر از اولویت‌های جدی حوزه سیاسی استانداری یزد است.
طالبی با بیان اینکه تقویت اعتماد مردم به عنوان یکی از اضلاع اصلی سرمایه اجتماعی از دیگر اولویت‌های اجرایی در راستای توسعه کشور است، گفت: تقویت اعتماد سرمایه اجتماعی مهمترین رسالت کارگزاران نظام است.
معاون سیاسی استاندار یزد تصریح کرد: اولویت دیگر امسال مدیریت آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم و در نتیجه تقویت سرمایه اجتماعی است به عنوان یکی از زیربناهای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است.
طالبی خاطرنشان کرد: امروز بهترین شرایط همدلی گروهها و احزاب سیاسی و اجتماعی مختلف را در استان و کشور تجربه می‌کنیم که همین امر فرصت مناسبی برای توسعه کشور است.
وی تأکید کرد: نیازمند گفت و گو و مفاهمه سیاسی هستیم و در این بخش با مدیریت بسیار شایسته استاندار در استان یزد ظرفیت های خوبی داریم.
این مسئول ، تقویت امنیت پایدار، سرمایه اجتماعی و فرهنگ گفتمان درست را اولویت‌های جدی حوزه سیاسی استانداری یزد برای سال ۹۷ دانست و تأکید کرد: تمام مدیران و دست اندرکاران استان باید اولویت‌های اجرایی خود در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر تدوین کنند.
 
** اعتبارات دستگاه‌های کم کار استان کاهش می یابد
در ادامه این جلسه سرپرست معاونت عمرانی استاندار یزد گفت: دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند اعتبارات لازم و مناسبی را جذب کنند،‌ در ماه آینده با کاهش تخصیص مواجه خواهند می‌شوند و اعتبار آنها به دستگاههایی که موفق تر بوده اند داده می شود.
محسن صادقیان افزود:‌ طبق دستور استاندار دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند اعتبارات لازم و مناسبی را جذب کنند،‌ در ماه آینده با کاهش تخصیص مواجه خواهند شد.
وی درباره اولویت طرح های اظهار کرد: طرحهایی که با اعتبارات سال ۹۶ و یا با اعتبارات سالهای ۹۶ و ۹۷ تکمیل می شوند و نیز طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت در اولویت اجرایی معاونت عمرانی استانداری یزد استان هستند.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار یزد ، اولویت های سال جاری در حوزه عمرانی را در مرحله اول آب اعلام کرد و افزود: در مرحله بعد مسأله راه و گردشگری و تقویت زیرساخت های این بخش ها را در اولویت داریم.
صادقیان با بیان اینکه امسال نوروز خوبی داشتیم و نتیجه آن از بازخورد مطلوب مردم نمایان است، اظهار کرد: از پایان فروردین ماه امسال از فعالیت تمام شهرستان‌ها از نزدیک بازدید می‌شود تا بتوانیم بازخورد سفرهای نوروزی را بررسی و مشکلات را شناسایی کنیم.
وی تأکید کرد: شناسایی اولویت‌های عمرانی برای سال ۹۷ و تهیه گزارش عملکرد از برنامه‌های نوروزی به صورت کامل و در چند بخش تصویری و مکتوب در دستور کار فرمانداران شهرستان های استان قرار گیرد.
در این جلسه بازرس کل استان یزد هم گفت: وضعیت سلامت اداری در این استان بسیار عالی است ولی همه به نظارت نیاز دارند از این رو سازمان بازرسی در مسیر انجام وظایف به فعالیتش ادامه می دهد.
حجت الاسلام اکبر طالبی افزود: تمام خدمات و فعالیت های انجام شده برای ایجاد اعتماد در میان مردم نسبت به حکومت و نظام است به همین دلیل مبارزه با فساد و نظارت بر سلامت اداری به منظور حفظ این اعتماد در اولویت این مجموعه است.
وی در ادامه از رسانه ها و خبرنگاران ، سایت ها و خبرگزاری ها به عنوان یار و همکار سازمان بازرسی یاد کرد و گفت: خبرنگاری حرفه و کار بسیار مقدسی است به همین دلیل خبرنگاران برای انتقال و انتشار اخبار حتما مطالعه و تحقیق کنند تا به شفافیت قانون کمک شود.
بازرس کل استان با تأکید بر لزوم محققانه بودن اخبار برای حفظ آبروی افراد تصریح کرد: باید امانتداری ، پرهیز از دروغ و تهمت مورد توجه جدی باشد تا موجب ایجاد شایعه در جامعه نشود.
طالبی در ادامه درباره یکی از این اخبار گفت: آنچه که درباره شخص استاندار یزد (زمانی قمی) در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی گفته شد، تکذیب می کنم و صحت ندارد و نباید با شایعه سازی علیه مدیران ارشد غیر بومی موجب کدورت و خاطره بد برای آنها شد.
این مسئول تأکید کرد: نباید با دروغ و یا انتشار یک شایعه، فضای خدمت غبار آلود شود و بعد از چهار یا پنج یا ۸ سال که از استان یزد می روند، با خاطره بد از استان یاد کنند. 

بخش نظردهی بسته شده است..