حمل بار در راه آهن یزد ۱۶درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل راه‌ آهن یزد گفت: 16میلیون و 672 هزار تن بار در سال 1396و با استفاده از 217 هزار و 825 دستگاه واگن از طریق راه آهن در استان بارگیری شد که این میزان بارگیری در مقایسه با سال ما قبل، 16درصد و از لحاظ تعداد واگن ها 15درصد افزایش دارد.

به گزارش یزدی نیوزسید مصطفی داودی  اظهار کرد: این میزان تناژ بار از معادن چادرملو اردکان، چغارت بافق و گندله سازی اردکان به واحدهای ذوب آهن از جمله اصفهان و بخشی نیز برای صادرات به بنادر جنوبی کشور ارسال شد.

وی افزود: سال گذشته در کنار تناژ بارگیری، تخلیه چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تن محموله با افزایش ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵، رکورد جدیدی در عملکرد راه ‌آهن یزد ثبت شد.
سرپرست اداره کل راه ‌آهن یزد تصریح کرد: این اداره کل سال قبل در مقایسه با سال ۹۵ در تن کیلومتر بار خالص با پنج میلیارد و ۷۲۰میلیون و در تن کیلومتر مبدا – مقصد با هشت میلیارد و ۹۵۸ میلیون ، به ترتیب شاهد ۱۲ و ۱۳درصد رشد بود.

**سفر ۳۰۰ هزار مسافر ایام نوروز با راه آهن 
رئیس مرکز هماهنگی امور مناطق در ادامه از جابه جایی ۳۰۰ هزار مسافر ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: روزانه هشت رام قطار مسافری از مبدا یزد تردد داشت و در روزهای اوج سفرها که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، ۶۰ هزار نفر جابه جا شدند. 
داوودی افزود: علاوه بر قطارهای مبدا و مقصد یزد، ۲۴ رام قطار نیز در خطوط ریلی تحت پوشش این اداره کل تردد داشت که در مجموع و در روزهای اوج سفرها ، ۳۰۰ هزار نفر از این استان تردد داشتند.
سرپرست اداره کل راه آهن یزد تاکید کرد: برای جلب رضایت مردم و مسئولان استان در ایام نوروز یک رام قطار مسافربری در مسیر یزد – مشهد افزوده شد.
راه آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل و نقل بار در ۱۶سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
۸۰ درصد مواد معدنی و ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران از طریق این استان با قطار جابه جا می شود.
در مسیر راه آهن یزد که به عنوان پر ترددترین مسیر کشور است، روزانه ۱۳۰رام قطار مسافربری و باری عبور می کند و به طور میانگین بیش از ۴۰هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جابه جا می شود.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..