رئیس حج و زیارت استان یزد:

تعداد زائران حج تمتع ۹۷ استان یزد به ۳۰۱۰ نفر رسید

رئیس حج و زیارت استان یزد از افزایش آمار زائران حج تمتع ۹۷ استان یزد خبر داد و گفت: امسال ۳ هزار و ۱۰ نفر از استان یزد در مراسم حج تمتع حضور می‌یابند.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اصغر شریفی در نخستین نشست جلسه سلامت زائران حج تمتع استان یزد با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر رتبه نخست کشور در زمینه اعزام زائر به حج تمتع را دارد.

 
وی عنوان کرد: سهمیه زائران حج تمتع استان یزد با انجام پیش ثبت‌نام از ۲ هزار و ۴۴۲ نفر در قالب ۱۹ کاروان آغاز شد و با توجه به تقاضای بسیار زیاد همشهریان، سه کاروان دیگر نیز به این تعداد اضافه شده است.
 
شریفی خاطرنشان کرد: با افزایش آمار زائران، امسال  ۳ هزار و ۱۰ نفر از استان یزد در مراسم حج تمتع حضور می‌یابند.
 
آمادگی هلال احمر یزد برای انجام معاینات پزشکی زائران حج تمتع ۹۷
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست از آمادگی جمعیت هلال احمر برای انجام امور معاینات پزشکی و سلامت زائران حج تمتع ۹۷ خبر داد.
 
محسن حرازی زاده با بیان اینکه توجه به سلامت زائران سرزمین وحی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران استفاده خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: یکی از عوامل مهم برای تسهیل در امر معاینات زائران، همکاری و تعامل با مدیران و عوامل اجرایی کاروان‌ها است و پزشکان حج و زیارت باید این مهم را مدنظر قرار دهند.
 
پرونده زائران حج تمتع یزد هر چه سریع‌تر در سامانه الکترونیک ثبت شود
 
حرازی زاده، دقت نظر و اهمیت لازم در زمینه عدم اعزام افرادی که بنا به هر دلیلی شرایط اعزام را ندارند خواستار شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین بر تکمیل کارت شناسایی، انجام مشاوره برای افراد مسن و تهیه مستندات لازم، درج سوابق بیماری و داروهای مصرفی و…. در پرونده زائرین و انتقال آن به سامانه تاکید کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..