معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

رسانه‌ها و گروه‌های مرجع در تحقق رویکرد اجتماعی سلامت پیشگام شوند/ تأثیر امنیت غذایی در توسعه پایدار

«محمدعلی طالبی» در کارگروه سلامت استان یزد، امنیت غذایی جامعه را از مؤلفه‌های مؤثر در توسعه پایدار دانست و بر پیشگامی رسانه‌ها و گروه‌های مرجع برای تحقق ابعاد مختلف رویکرد اجتماعی سلامت تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزروز پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و ستاد استانی مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری با حضورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانداران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه با اشاره به طرح تحول سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم گفت: مسئولیت همه ما این است در مسیر پیشگیری از بیماری‌ها با جدیت اهتمام ورزیم تا هزینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی برآمده از این موضوع کاهش یابد.
«محمدعلی طالبی» افزود: استان یزد در حوزه پرورش دام و طیور شرایط و توانمندی قابل‌توجه ای دارد و اهمیت به موضوع سلامت و بهداشت در این زمینه علاوه بر کاهش آسیب‌پذیری، کیفی نگری و رشد مؤثر را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: موضوع سلامت به‌عنوان یک دغدغه اجتماعی رویکرد جدید و ارزشمند وزارت بهداشت در این زمینه است و استان یزد با بهره‌گیری و ورود گروه‌های مرجع و رسانه‌ها به این موضوع می‌تواند در اجرای این امر پیشگام شود.
طالبی بیان کرد: امنیت غذایی جامعه به‌عنوان عنصری مؤثر در توسعه پایدار استان موضوعی است که با توجه به وجود برخی دغدغه‌ها ازجمله مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باید فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با حساسیت و دقت نظر بالاتری نسبت به تحقق برنامه‌های حوزه سلامت و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اهتمام ورزند.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی، فعال بودن شورای سلامت به‌ویژه در سطح شهرستان‌ها، دقت نظر در تکمیل اسناد و برنامه‌های لازم و استفاده از تجربه‌های سایر استان‌ها به‌ویژه در جلوگیری از فعالیت غیرمجاز پرورش دام و طیور ضرورت‌هایی است که باید با تکیه‌بر هم‌افزایی و تلاش مضاعف به نتایج اثرگذار برسد.
گفتنی است در این جلسه گزارش وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان و طرح پیشنهادی کنترل و پیشگیری این موضوع توسط اداره کل دامپزشکی ارائه و موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و در ادامه نیز گزارشی از عملکرد دبیرخانه‌های اجرائی سند غیر واگیر و برگزاری مجمع سلامت استان و شهرستان‌ها نیز ارائه شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..