رییس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی در یزد

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به انجام چهار هزار مأموریت توسط اورژانس 115 یزد در ایام عید نوروز97، گفت: متأسفانه آمار جان باختن مصدومین حوادث ترافیکی عید نوروز در یزد 20 درصد رشد یافته است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«احمد دهقان»  با بیان این‌که آمار ماموریت‌های ترافیکی انجام شده توسط  اورژانس۱۱۵ یزد در ایام عید نوروز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته اس، اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ تاکنون بیش از چهار هزار ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده است.

 
وی یک هزار و ٢٠٠ ماموریت اورژانس ۱۱۵ یزد را مربوط به حوادث ترافیکی و دو هزار و ٨٠٠ ماموریت را غیر ترافیکی عنوان کرد و افزود: در این ماموریت‌ها هزار و ١٥٠ نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند.
 
رییس مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این‌که دو هزار و ١٠٠ نفر از مصدومین حوادث ثبت شده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند، گفت: ۳۰ درصد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بودند.
 
دهقان با اشاره به جان باختن ۱۳ تن از مصدومین حوادث ترافیکی یزد در ایام نوروز، تصریح کرد: این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است .
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تعداد سه پرواز توسط بالگردهای اورژانس هوایی انجام شده است، ادامه داد: طی این ماموریت‌ها دو بیمار به مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند که یک مورد از این بیماران مصدوم حوادث ترافیکی بوده است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در روز سیزده فروردین نسبت به سال گذشته شاهد کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادث بوده‌ایم و هیچ گونه حادثه منجر به فوت در استان گزارش نشده است.
 
رییس مرکز فوریت های پزشکی یزد در پایان گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و بک پایگاه اورژانس هوایی استان در این طرح خدمات فوریتهای پزشکی را به هموطنان ارائه می کنند.
 
گفتنی است؛ بیشترین حوادث ترافیکی استان در سال جدید مربوط به محور مواصلاتی عقدا به اردکان و مهریز به یزد بوده است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..