رسالت رسانه‌ها، رهایی جامعه از جهل است

امام جمعه یزد با تاکید بر روشنگری رسانه ها، گفت: مهمترین رسالت فعالان عرصه رسانه رهایی جامعه از بی اطلاعی و جهل و ارتقاء قدرت تحلیل و تفکر شهروندان است

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) به خبرنگاران اظهار کرد: امام (ره) به خبرنگاران تأکید می‌کردند که در جهت آگاهی مردم تلاش کنید و خدایی ناکرده نباید سبب گمراهی مردم جامعه شوید.

 
وی با بیان این‌که خبرنگاران در اخبار خود نباید مردم را به سمت جهل روانه کنند گفت: تلاش خبرنگاران باید رساندن واقعیات و اطلاعات درست و دقیق به مردم و جامعه باشد.
 
ناصری به روش‌های مختلف رسانه‌های دشمن در عرصه خبرنگاری اشاره کرد و افزود: یکی از روش‌های رسانه‌های دشمن، دروغ پراکنی در سطح جامعه است و به این معتقد هستند که تا زمانی که بخواهد صحت این گفته دروغ برملا شود، ما به نتیجه دلخواه خود دست یافته‌ایم.
 
وی با بیان این‌که شما باید از رسانه‌هایی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن و در راه درست استفاده کنید، گفت: فعالیت‌های شما خبرنگاران باید به نحوی باشد که به مردم در دست یابی به حقایقی که در جامعه رخ می‌دهد کمک کنید.
 
ناصری یزدی با اشاره به این‌که خبرنگاران باید در راستای آگاهی بهتر جامعه تلاش کنند تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های بسیار زیاد رسانه‌های معاند، رسانه‌ها باید به مردم کمک کنند که بتواند درست را از نادرست تشخیص دهند.
 
وی با بیان این‌که امروزه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطالب بسیار زیادی منتشر و دست و دست می‌شود، ادامه داد: مردم باید بتوانند اطلاعات صحیح و غلط را از هم تشخیص دهند نه اینکه هر مطلبی که به دستشان رسید، قبول و برای دیگران نیز ارسال کنند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..