۱۰دستگاه ون برای توسعه گردشگری روستایی استان یزد واگذار شد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: برای نخستین بار در کشور 10 دستگاه ون به منظور توسعه گردشگری در مناطق روستایی استان تحویل دهیاری ها شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد یارمند با اعلام این خبر افزود: در قالب این طرح ۱۱ دستگاه خودرو ون دیگر نیز بزودی تحویل دهیاری ها می شود تا در قالب این طرح ۲۱ دستگاه ون برای توسعه گردشگری روستایی استان به کار گرفته می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و پست بانک اجرا می شود و هدف دولت از اجرای آن، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری هاست.
مدیرکل امور روستایی استانداری یزد تصریح کرد: در مرحله نخست تا پیش از ایام نوروز، هفت دستگاه ون به دهیاری های شهرستان تفت، یک دستگاه به دهیاری های اردکان ، یک دستگاه به خاتم و یک دستگاه به میبد تحویل شد.
یارمند خاطرنشان کرد: قیمت هر دستگاه ون، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعلام شده که ۸۰درصد آن در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد هشت درصد پرداخت می شود و مابقی از سوی دهیاری پرداخت می شود.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد توسعه گردشگری ، ایجاد درآمد و نیز اشتغال پایدار و ماندگاری جمعیت در روستاهای استان یزد باشیم.
هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد تنها ۱۵درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
استان یزد دارای ۱۰شهرستان، ۲۱ بخش ، ۴۵ دهستان ، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای اسلامی روستایی است .
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..