نام ۳۰ درصد پسرهای یزدی به القاب حضرت علی(ع) مزین شد

مدیر کل ثبت احوال یزد گفت: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، نام 30 درصد نوزادان پسر متولد شده در این استان در یکسال گذشته با نام و القاب مبارک حضرت علی (ع) نامگذاری شده است.

به گزارش یزدی نیوز'محمدعلی مکرمی' با تبریک ولادت مولود کعبه حضرت علی (ع) افزود: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۲۶ رویداد شیرین ولادت به ثبت رسید که از این تعداد ، ۱۲ هزار و ۶۵۹ پسر متولد شدند که نام و القاب سه هزار و ۶۲۵ نوزاد پسر با نام و القاب حضرت امیر المومنین (ع) چون علی، مرتضی، امیر ، حیدر و ترکیبات آنها مزین شد. 

وی اظهار کرد: در این مدت ۸۵ نام واحد یا ترکیبی با القاب یاد شده برای نوزادان یزدی در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده که ۵۴ اسم با ترکیبی از نام ' امیر ' انتخاب شده است.
مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: طی یک سال گذشته تاکنون نام 'امیر علی' با ۵۹۲ بار انتخاب ، مطابق سالهای قبل در صدر نام‎‎گزینی مردم دارالعباده قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین نام 'امیر حسین' با ۵۰۷ مورد انتخاب در رتبه دوم و نام 'علی' نیز با فراوانی ۴۶۴ مورد در رتبه های بعدی نام نوزادان پسر در استان یزد قرار دارد .
مکرمی افزود: سایر نام ها و القاب شامل امیرعباس ۳۴۹ بار، علیرضا ۲۸۸بار، امیر محمد ۲۵۱ بار، امیر رضا ۱۸۲ بار، علی اصغر ۱۶۵مرتبه، امیر ارسلان ۱۳۹مرتبه و ایلیا ۸۵ بار ، بیشترین فراوانی اسماء و القاب حضرت امیر المومنین (ع) برای نوزادن پسر در مدت یاد شده است.
بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور تا زاد روز حضرت علی(ع) در سال جاری، نام، القاب و کنیه‌های امام اول شیعیان زینت بخش نام حدود شش میلیون و ۸۰۰ هزار ایرانی بوده است.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار جمعیت دارد.
۱۱ فروردین در تقویم رسمی روز ولادت حضرت علی (ع) و پدر نامگذاری شده است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..