افزون بر ۴۱۰ هزار مسافر در یزد اسکان یافتند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: با اسکان41 هزار و 271 نفر مسافران نوروزی دیروز(سه شنبه) در استان ، تعداد افراد اسکان یافته (از 27 اسفند 1396 تا هفتم فروردین 1397) به 410 هزار و 523 نفر رسید.

به گزارش یزدی نیوزمیثم کوچک زاده افزود: این تعداد گردشگر در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی اسکان داده شدند. 

وی ظرفیت پذیرش اقامتگاه های روزانه استان را ۹۵ هزار و ۸۴۰ نفر ذکر کرد و ادامه داد: تا پایان ششم فروردین ۳۶۹ هزار و ۲۵۲ نفر در یزد اسکان یافتند. 
تاکنون آماری از مجموع گردشگران داخلی و خارجی سال ۹۶ استان در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. 
سال ۱۳۹۵، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کرده بودند. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال ۱۳۹۵ از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان یزد دیدن کردند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی دارد. 
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. 
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران ، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد. 
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..