مدیرکل میراث فرهنگی:

مرمت بناهای قدیمی استان یزد نیازمند مجوز است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: ساکنان بافت تاریخی شهرهای استان خصوصا یزد قبل از هرگونه تخریب، مرمت، ساخت و ساز بنا، مجوزهای لازم را از دستگاه های مربوطه اخذ کنند.

به گزارش یزدی نیوزروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فاطمه دانش یزدی افزود: این اداره کل آماده همکاری با مالکان بناهای قدیمی برای مرمت و بازسازی است.

وی ادامه داد: دیروز(چهارشنبه) مالک یکی از بناها در بافت قدیم شهر یزد بدون اخذ مجوز و هماهنگی با این اداره کل از داخل بنا اقدام به تخریب بنا کرد که به دلیل بی احتیاطی در جمع آوری دیوار فضای ۲ اتاق، ساختمان تخریب و سبب مرگ یک کارگر شد.
وی با ابراز همدردی با خانواده این کارگر نسبت به تخریب بناهای قدیمی در هسته کهن شهرهای استان هشدار داد.
۲۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسید.
همچنین در گزارش ارسالی از افتتاح اقامتگاه بوم گردی ناردونه در شهرستان تفت خبر داده شد که این اقامتگاه دارای چهار اتاق و با صرف ۲.۵ میلیارد ریال به همت بخش خصوصی احداث شد.
با راه اندازی این اقامتگاه زمینه اشتغال مستقیم ۲ نفر فراهم شد.
هدف از راه اندازی خانه های بوم گردی، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، غذاهای محلی و ظرفیت های گردشگری و تاریخی تفت است.
شهر تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهر یزد قرار دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..