امام جمعه یزد فرهنگ سازی برای کاهش حوادث رانندگی را خواستار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای کاهش حوادث رانندگی باید کار فرهنگ سازی به عنوان یک راهکار اصلی مدنظر مسوولان راهنمایی و رانندگی (راهور) قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه شنبه در دیدار سرپرست استان یزد با قدردانی از اقدام های انجام شده برای کاهش حوادث رانندگی افزود: مهمترین کار برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم به قانون و مقررات است.

وی ادامه داد: اگر مردم و جوانان به خطرهای رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و ضررهای آن در جامعه آشنا شوند از انجام کارهای پرخطر و آسیب رسان در جامعه خودداری می کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: توزیع اقلام مختلف فرهنگی مناسب در خصوص ترافیک باید نه تنها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بلکه با همکاری سایر نهادهای فرهنگی ، تبلیغی و آموزشی انجام گیرد.
ناصری یزدی بیان کرد: نظارت ، کنترل و انجام برنامه های فرهنگی و آموزشی مناسب در کنار فعالیت های فرهنگی و پیگیری مقررات باید توسط پلیس مدنظر باشد.
همچنین سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی ، برخورد جدی با هنجارشکنان و کسانی است که با رفتارهای پرخطر خود جان مردم و آرامش جامعه را نشانه رفته اند.
سرهنگ محمد پورشمس افزود: انجام کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی عمومی برای کاهش حوادث و رعایت مقررات جزو اولویت های پلیس استان است.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰درصد آن در مرکز استان زندگی می کنند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..