حدود ۴۹ هزار مسافر نوروزی ۶ فروردین در یزد اسکان یافتند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: دیروز(دوشنبه)، حدود 49 هزار نفر مسافر نوروزی در استان اسکان یافتند و مجموع افراد اسکان یافته از 27 اسفند 96 تا ششم فروردین 97 به 369 هزار و 252 نفر رسید.

به گزارش یزدی نیوزمیثم کوچک زاده افزود: این تعداد گردشگر در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی اسکان داده شدند. 

وی با بیان اینکه اقامتگاه های استان ظرفیت پذیرش روزانه ۹۵ هزار و ۸۴۰ مسافر را دارد، ادامه داد: از ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۳۹۷ نیز در مجموع ۳۲۰ هزار و ۳۸۵ مسافر و گردشگر نوروزی در یزد اسکان یافتند.
تاکنون مسئولان میراث فرهنگی استان یزد مجموع گردشگران داخلی و خارجی سال ۹۶را در اختیار رسانه ها قرار ندادند. 
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی است. 
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. 
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
سال ۱۳۹۵، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کرده بودند. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 
استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد. 
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..