نمایشگاه آثار هنرمندان ابرکوه برپا شد

مسئولان ابرکوه با هدف تحقق پیام نوروزی سال مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی در سال 1397، اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و عرضه تولیدات هنرمندان این شهرستان به مسافران نوروزی در مجاورت سرو 4500 ساله ابرکوه کردند.

به گزارش یزدی نیوزاین نمایشگاه ۹ غرفه دارد که شامل گلیم، جاجیم، کیف های دستی و مسافرتی، ترمه ، شیرینی سنتی و طبخ آش محلی است. 

این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین صبح و عصر دایر است و در کنار عرضه صنایع دستی هنرمندان در خانه های بوم گردی تاریخی به مسافران خدمات ارایه می کند. 
همچنین شهرداری مهردشت با هدف توسعه صنعت گردشگری، تشویق و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از این منطقه اقدام به راه اندازی تور گردشگری رایگان نوروزی کرده است. 
مهمانان نوروزی می توانند از امکانات رایگان تور گردشگری در ۲ نوبت صبح و عصر استفاده کنند و با سفر به مناطق دیدنی مهردشت و بخش بهمن از جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه دیدن کنند. 
به گفته کاظمی نسب ،فرماندار ابرکوه از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۲هزار و۲۰۰ نفر از خانه آقازاده در بافت قدیم شهر دیدن کردند و در این خانه نمایشگاه صنایع دستی و عرضه کتاب های آثار تاریخی ، طبیعی و گردشگری ایران برای بازدید و خرید مسافران نوروزی برپا شده است. 
وی شنبه شب تصریح کرد : گلیم بافی، منبت کاری، نقاشی روی شیشه ، چهل تیکه دوزی ، خطاطی از جمله محصولات هنری هنرمندان ابرکوه است که در این نمایشگاه به چشم می خورد. 
خانه آقازاده به عنوان یکی از آثار تاریخی شاخص ایران از سوی دولت یازدهم معرفی شد و عکس آن به عنوان اثر تاریخی شاخص در پشت اسکناس جدید ۲۰ هزار ریالی نقش بسته است.
ابرکوه یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد با ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی بعنوان ییکی از ۱۴شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است . 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد – شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..