رویکرد شهر یزد رویکرد زیست محیطی است

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه رویکرد این شهر یک رویکرد زیست محیطی است گفت: گرامیداشت روز زمین در یزد با دوچرخه انجام شد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی جمالی‌نژاد شامگاه شنبه در مراسم روز زمین که با خاموش شدن میدان امیرچقماق برگزار شد با تبریک ایام نوروز اظهار داشت: امروزه رویکرد توسعه شهرها رویکرد زیست محیطی است و قرار است در کنار اقدامات مختلف نگاه حفظ محیط زیست وجود داشته باشد.

 
شهردار یزد تصریح کرد: ما باید برای گذشتگانمان میراث داران خوب و برای آیندگانمان نیاکان خوبی باشیم و این موضوع بدون توجه به مسائل زیست محیطی و حفظ منابع و محیط زیستمان محقق نمی‌شود.
 
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه مجموعه امیرچقماق یکی از مهمترین نمادهای یزد است گفت: یزد تنها شهری در کشور و جهان است که روز زمین را با دوچرخه سواری همراه کرد و به این وسیله تعدادی از خودروهای سطح شهر را کاهش داد.
 
شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: شهر یزد از گذشته‌های دور حفظ محیط زیست می‌کرده و در مدیریت منابع بسیار خوب ظاهر شده به گونه‌ای که توانست جایزه جهانی در این زمینه را از آن خود کند.
 
وی با اشاره به اینکه یزد از گذشته‌های دور شهر دوچرخه‌ها بوده گفت یکصدمین همایش بزرگ دوچرخه‌سواری یزد دو هفته آینده برگزار می‌شود.
 
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: ۱۲۶۰ شهر در کشور داریم که یکی از یکی زیباتر است ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی که یزد دارد آن را اسطوره می‌نامیم.
 
شهردار شهر جهانی یزد با تاکید بر اینکه یزد تنها شهری در کشور است که ثبت جهانی شده و در جهان هم تعداد بسیار کمی از شهرها توانسته‌اند این عنوان را به دست آورند بیان کرد: آثار یزد به امیرچقماق و جاذبه‌های مرکز شهر یزد خلاصه نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: کویر یزد تنها کویری است که در فاصله چندصد متری مرکز استان است و از میهمانان نوروزی می‌خواهیم که حتما کویر یزد را ببینند.
 
جمالی‌نژاد ادامه داد: تمام تلاشمان را کردیم که یزد امسال متفاوت باشد و تا پایان ایام نوروز این موضوع را به صورت کامل به نمایش می‌گذاریم.

بخش نظردهی بسته شده است..