مسجد جامع یزد در صدر پربازدیدترین اماکن تاریخی یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مسجد جامع یزد را در صدر پربازدیدترین اماکن تاریخی یزد عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز فاطمه دانش یزدی در دیدار نوروزی مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: امسال سعی شد که ۷۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی یزد برای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی مستقر شوند.

 
وی به دیدار پیش از عید راهنمایان گردشگری با آیت‌الله ناصری یزدی اشاره کرد و گفت: سعی شد که رویکرد فعالیت راهنمایان گردشگری مستقر در این اماکن بر فلسفه اسلامی اماکن تاریخی باشد و این موارد را برای مسافران و گردشگران بیان کنند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان یزد، گردشگری مذهبی است که این موضوع هم با همکاری اداراتی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.
 
دانش یزدی تصریح کرد: در امامزادگان و بقاع متبرکه روحانیون و راهنمایانی مستقر شده‌اند که سوالات شرعی و مواردی از جمله جایگاه اسلام در معماری اسلامی را به گردشگران و مسافران بیان کنند.
 
وی تصریح کرد: تا روز سوم فروردین ۲۳۰ هزار نفر وارد یزد شدند که نسبتا آمار خوبی به حساب می‌آید بیان کرد: در بحث هتل‌ها نسبت به سال قبل آمار مسافران کاهش داشت ولی اسکان آموزش و پرورش در روز سوم فرودین ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش هم در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خوب عمل کرده و در زمینه اسکان ظرفیت در نظر گرفته شده به صورت کامل مورد استفاده قرار گرفته است.
 
دانش یزدی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید کننده از بناهای تاریخی یزد مربوط به مسجد جامع، بناهای بافت تاریخی است و پس از آن باغ دولت‌آباد و نارین‌قلعه میبد جزو شلوغ‌ترین آثار تاریخی یزد بوده است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..