سرپرست راهور:

ساکنان بافت قدیم یزد از سفر غیرضروری برای رفاه مسافران خودداری کنند

سرپرست راهنمایی و رانندگی (راهور) یزد با اشاره به حضور زیاد مسافران نوروزی در هسته مرکزی شهر از ساکنان بافت قدیم مرکز استان خواست به رسم مهمان نوازی و برای رفاه حال گردشگران در بازدید از مناطق مختلف شهر از سفرهای غیرضروری در این ایام نوروز خودداری کنند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ محمد پورشمس افزود: حضور مسافران زیاد از اقصی نقاط کشور در شهر موجب بار ترافیکی زیاد در مرکز و بافت قدیم یزد شده و راه حل آن تنها رعایت مقررات توسط شهروندان و مسافران است.

وی ادامه داد: با وجود حضور زیاد مسافران برای دیدن آثار تاریخی و فرهنگی شهر، ماموران راهور با استقرار در مناطق مختلف شهر نسبت به کنترل رفت و آمدها، نظارت دارند.
سرپرست پلیس راهور یزد تصریح کرد: ماموران به صورت محسوس و غیر محسوس در سطح شهر و معابر پر تردد حضور دارند و با همکاری شهروندان و مسافران تاکنون مشکلی رخ نداده است.
پورشمس اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی که تا ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۷ ادامه دارد، ماموران وظایف خود را در کنترل و نظم بخشی به رفت و آمدها با همکاری مردم و همراهی مسافران انجام می دهند.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
از جمعیت یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفری استان یزد ۶۰ درصد در مرکز استان زندگی می کنند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..