با حضور وزیر ارشاد

نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد افتتاح می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، /دوشنبه/ برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد، به این استان سفر می کند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: سیدعباس صالحی، عصر دوشنبه هفته جاری و در نخستین روزهای سال نو برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، واقع در کوچه مازاری های شهر یزد، وارد این استان می شود.

مجید جوادیان زاده افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و دیدار احتمالی با یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان از دیگر برنامه های سفر کوتاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان یزد است .
وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد گذر فرهنگ و هنر با ارائه طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری یزد آماده بهره برداری شده، هدف از آن را احیای شهرسازی فرهنگ مدار اعلام کرد.
جوادیان زاده با اشاره به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی گذرهای فرهنگی، تصریح کرد: خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف مهم ایجاد گذرهای فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بوده اند بنابر این سعی می شود با احیای گذر مازاری ها، رونق بخش فعالیت های فرهنگی و هنری برای مردم یزد باشیم.
به گفته جوادیان زاده ،فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری برای تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.
وی افزود: تئاتر خیابانی،نمایشگاه هنرهای تجسمی،کتابفروشی و برنامه هایی نظیر نقد کتاب در محل گذر فرهنگی مازاری اجرا می شود.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..