سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری:

پنج نفر در جاده های استان یزد جان باختند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه تردد در جاده های استان 14درصد افزایش یافت، گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی از 27 اسفند 96 تا پایان سومین روز فروردین ماه پنج نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده های این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان افزود:: در این مدت ۳۰۵ هزار و ۵۸۸ تردد در ورودی و خروجی های استان یزد ثبت شد که تردد ساعتی ۱۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: برای ثبت ورود و خروج خودروها ۷۲ دستگاه تردد شمار در جاده های ورودی و خروجی استان نصب شد و ۱۸ دستگاه دوربین نظارتی و ۳۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی را نیز انجام می دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: امسال ظرفیت اسکان نوروزی در استان ۹۵ هزار و ۸۴۰ نفر اقامت شب پیش بینی شد تا سومین روز فروردین ماه جاری ۲۱۵ هزار نفر در هتل ها ، آپارتمان ها ، اقامتگاه های سنتی و بوم گردی و مدارس اسکان داده شده اند.
صادقیان ادامه داد: در طول ۶ روز گذشته تعطیلات نوروزی ، ۲۷۰ هزار نفر از بناهای تاریخی استان همچون باغ دولت آباد و زندان اسکندر (مدرسه ضیائیه ) بازدید کردند.
وی درباره وضعیت واحدهای اقامتی هم گفت: امسال ۷۰ هتل و آپارتمان ، ۵۶ اقامتگاه سنتی و ۴۱۲ مدرسه با سه هزار و ۸۲۳ کلاس برای اسکان مسافران در استان پیش بینی شد.
تعداد مسافران اسکان داده شده در استان در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ به ترتیب ۱۱ هزار و ۵۰۵، ۲۵هزار و ۷۷۳ و ۲۸ هزار و ۷۷۲ نفر و در روزهای اول و فروردین ماه ۱۳۹۷ ، هم به ترتیب ۵۰ هزار و ۴۰۵ نفر و ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر است.
استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۱۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.
سرعت بالای خودروها و خواب آ‌لودگی به دلیل طولانی بودن جاده ها عوامل بیشتر واژگونی خودرو در استان یزد اعلام شده است.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مسیر مسافران استان های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان به تهران با یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی در مرکز کشور قرار دارد. 
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..