۱۷ هزار گردشگر از مهریز بازدید کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: از 27 اسفند ماه 1396 تا پایان روز سوم فروردین ماه 1397 ، 17 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار و بناهای تاریخی ، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش یزدی نیوز علی اصغر صمدیانی افزود: این افراد از باغ جهانی پهلوانپور، کوه ریگ ، سنگ نگاره های کوه ارنان ، سرو کهنسال منگاباد ، قلعه های سریزد ، باغ دهوک و مهرپادین ، موزه مردم شناسی و امامزادگان سید غیاث الدین ، شاه صفی الدین و شمس الدین و … بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۵۰۰ مسافر با مراجعه به ستاد اسکان مهریز پذیرش و در ۱۲ مدرسه شهری و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز اسکان یافته اند .
این مسوول تصریح کرد: تاکنون سه هزار برگه نقشه راهنما و معرفی آثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی شهرستان بین مسافران و میهمانان نوروزی توزیع شد و این کار تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۷ در چهار ایستگاه راهنمای گردشگران ادامه دارد.
صمدیانی یادآور شد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای نخستین مرتبه جشنواره فرهنگی هنری با حضور هنرمندان استان در ابتدای ورودی شهر در کناره اصلی و همچنین در حوالی روستای مزرعه شور تا پایان تعطیلات نسبت به اجرای برنامه فعالیت دارند.
شهرستان مهریز درجنوب استان یزد قرار دارد و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری شهر یزد در کنار جاده بین المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس- یزد ، کرمان) واقع است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستانهای ابرکوه و تفت محدود می باشد .
ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است.
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ روستا و آبادی است .
بنای شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان ، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی (دارابودن سراب ها، قله های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی) در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان های تجاری ، شاهراهی حیاتی ساخته است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..