تجلیل از فرهیختگان در آیین بزرگداشت روز میبد

امسال دومین روز فروردین ماه به نام روز میبد نامگذاری شده بود لذا با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در این روز از فرهیختگان این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوزدر همایش و بزرگداشتی که به همین منظور در تالار ونوس میبد برگزار شد، دکتر «کمال دهقانی» نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز، شناخته شدن میبد و استان یزد به خاطر نیرو‏‏های انسانی فعال و فرهیخته این دیار بوده که با تلاش و پشتکار خود، اعتبار و اعتماد بالایی را برای استان به ارمغان آورده‎‎اند.

 
وی با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر استان و شهرستان، گفت: امروز مسئله آب، یک مسئله جدی است که باید به آن توجه ویژه‎‎ای شود.
 
به گفته دهقانی، اجداد ما در طول تاریخ با زندگی در این منطقه و مدیریت صحیح و بهره‏‏برداری مناسب از آب، آن را به ما رساندند و اکنون که وضعیت آب با مشکل روبروست، وظیفه همگان را می‏‏طلبد که با تغییر شیوه مصرف آب و شیوه آبیاری نوین در بخش کشاورزی به آن توجه کنیم و آن را به نسل‎‎های آینده منتقل کنیم.
 
«عبدالرضا باقری» قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در جمع فرهیختگان میبد اظهار کرد: ثبت جهانی یزد، فرصت مناسبی برای آموزش عالی و همه دانشگاه‎های این استان به منظور توسعه و پیشرفت است.
 
در این مراسم فرماندار، شهردار و همچنین ناخدا رحیمیان از دریانوردان شهرستان نیز سخنانی ایراد کردند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..