رئیس پلیس‌ راه:

رانندگان در جاده های استان یزد مقررات را رعایت کنند

رئیس پلیس‌ راه یزد گفت: بیشتر جاده های اصلی منتهی به این استان از استان های فارس، اصفهان و خراسان جنوبی به یزد از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار هست ، رانندگان خودروهای سواری برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضمن رعایت مقررات و قانون با احتیاط کامل رانندگی کنند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ احمد مظفری افزود: پنج روز گذشته بر حجم تعداد سفرها و تردد خودروها در بیشتر جاده های استان به خصوص در ۲ مسیر استان های جنوبی به یزد و یزد به سمت اصفهان افزوده شده است.

وی ادامه داد: جاده یزد به طبس در خراسان جنوبی به دلیل ۲ طرفه بودن مسیر در مقایسه با سایر جاده های استان بار ترفیکی بیشتری دارد، رانندگان در این مسیر با احتیاط کامل رانندگی کنند.
رئیس پلیس راه استان یزد اظهار کرد: به رغم افرایش رفت و آمد در تمام جاده های استان تاکنون حادثه خاصی رخ نداد، امیدواریم با همکاری مردم و رانندگان سفر خوبی برای همگان د تعطیلات نوروز ۱۳۹۷داشته باشیم .
به گفته مظفری رعایت سرعت مطمئن ، استفاده نکردن از تلفن همراه ، توجه به جلو و رعایت فاصله طولی نقش مهمی در جلوگیری از حوادث رانندگی دارد.
رئیس پلیس راه یزد، در آخرین روز سال ۱۳۹۶به ایرنا گفته بود : بیشترین تصادف در جاده های استان به دلیل شتاب و عجله در رانندگی، خستگی و خواب آلودگی راننده ، سرعت و سبقت غیر مجاز ، بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است.
مظفری اظهار کرد: ماموران در قالب ۶۰ گشت محسوس و نامحسوس با آمادگی کامل در جاده های استان حضور دارند و وظایف خود را برای فراهم کردن سفر خوب میهمانان نوروزی انجام می دهند. 
به اعتقاد وی همکاری مردم و رانندگان در جاده با پلیس نقش مهمی در پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی دارد.
استان یزد افزون بر ۶هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از یزد با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود. 
این شهر ۷۴۳ هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در ۱۸تیرماه ۱۳۹۶ در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد. 
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شد که یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز بازدید کنند.
هم اکنون در استان یزد ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه ، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی ، ۹۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۲هزار و ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
روزانه در شرایط عادی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد، حدود ۳۰۰هزار دستگاه خودرو تردد می کند، 
استان یزد با یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و در ایام نروز مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..