رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی استان یزد:

«سریزد» و «اسلامیه» روستاهای هدف گردشگری نوروز ۹۷ معرفی شدند

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: در نوروز ۹۷ روستاهای سریزد و اسلامیه به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان یزد معرفی شدند.

به گزارش یزدی نیوزهوا خورشیدی در نشستی خبری با اشاره به اینکه در استان یزد تعدادی از روستاهای استان به عنوان روستاهای نمونه گردشگری شناخته شده اند، اظهار داشت: امسال دو روستای سریزد در شهرستان مهریز و اسلامیه در شهرستان تفت به عنوان روستاهای هدف گردشگری در نوروز ۹۷ معرفی شدند.

وی عنوان کرد: این روستاها به دلیل وجود امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری، دسترسی خوب به شهر و بهره‌مندی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناخته شدند.
 
خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امکان اسکان روزانه ۹۵ هزار نفر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های سنتی، بومگردی‌ها، آموزش و پرورش، چادرها و …. فراهم است، بیان کرد: اقامتگاه‌های سنتی شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها هستند و تقریبا شرایط بهتری نسبت به واحدهای بومگردی دارند.
 
رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد: برای ۱۱ تا ۱۳ اقامتگاه سنتی در استان یزد پروانه فعالیت صادر شده و مهمانان نوروزی امسال می‌توانند از امکانات این اقامتگاه‌ها بهره‌مند شوند.
 
خورشیدی در مورد استقرار چادرهای مسافران نوروزی نیز بیان کرد: امسال شهرداری امکان استقرار چادرها را تنها در دو پارک در سطح شهر یزد فراهم کرده و مسافران نوروزی می‌توانند چادرهای خود را در پارک‌های کوهستان و طبیعت مستقر کنند.
 
وی در مورد واحدهای بومگردی نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱ واحد بومگردی دارای مجوز در استان یزد فعال هستند و تعدادی واحد دیگر نیز در دست اقدام و آماده سازی است.
 
خورشیدی در مورد همراهی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در اسکان مسافران نوروزی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز بیان کرد: طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت در اکثر بقاع متبرکه اجرا می‌شود ضمن اینکه ظرفیت اسکان خوبی در امامزاده سیدجعفر (ع) یزد نیز پیش‌بینی شده است.
 
وی همچنین از فعالیت فاز نخست نمایشگاه اتومبیل کلاسیک در کارخانه جنوب با نمایش ۵۰ اتومبیل خبر داد و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در سال‌های آینده این نمایشگاه را به موزه تبدیل کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..