امام جمعه:

ظرفیت گردشگری یزد برای انتقال ارزش های دینی مناسب است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: ظرفیت های گردشگری زیادی در این استان وجود دارد،این قابلیت ها فرصت بسیار مناسبی برای انتقال ارزش های دینی به مسافران و میهمانان نوروزی است که توسط متولیان به نحو مطلوبی از آن استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت ‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز دوشنبه در دیدار راهنمایان گردشگری یزد افزود: راهنمایان باید علاوه بر اینکه در خصوص ارزش‌های دینی به مسافران توضیح دهند خود نسبت به رعایت حجاب و ارزش‌های دینی جدی تر باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: مسوولان و راهنمایان گردشگری باید از فرصت های فرهنگی برای تبیین فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و نظام و فرهنگ دارالعباده به میهمانان استفاده کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: دنیا از موضوع گردشگری برای انتقال فرهنگ و ارزش های خود به گردشگران و میهمانان به خوبی استفاده می کند، ما هم با برنامه ریزی دقیق از فرصت های موجود برای بیان اهداف ، آرمان ها و ارزش های الهی بهره بگیریم.
ناصری یزدی یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی در طول سال و به خصوص تعطیلات نوروزی باید به گونه‌ای باشد که گردشگران خارجی با ورود به ایران از فرهنگ ما بهره‌ گرفته و نسبت به رفع فرهنگ‌ های غلط خود اقدام کنند.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
پارسال، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
در استان یزد و با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش فعالیت می کنند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. بر 
استان یزد افزون بر ۳۰۰ راهنمای گردشگری دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..