توضیح رییس فدارسیون سوارکاری در مورد درآمد ۶ میلیاردی میکروچیپ گذاری

رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که شش میلیارد درآمد داشته‌ایم،‌گفت: چه اشکالى دارد، از کسانی که توانایی داشتند درآمد کسب کردیم.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود خلیلی» در جمع اعضای هیئت رئیسه کانون اسب اصیل عرب استان یزد با بیان این‌که اعتقادم بر این است که انجمن‌ها و کانون‌ها عامل رشد و توسعه کشور هستند، اظهار کرد: توان دولت محدود است و این توان مضاعف باید از بخش خصوصى منتقل شود.

 
وی با بیان این‌که تاکنون ۱۷ تعاونى و انجمن صنفى و انجمن‌نژادى اسب در کشور ثبت شده است، افزود: همه آنها مى‌خواهند اصلاح نژاد اسب کنند و چندتا از آنها هم تقاضاى کشورى دارند .
 
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: از انجمن کرمانشاه گرفته تا مثلا یک جایى که پنج سال است شروع کرده، اما اینها اساس نامه دارند و نباید تداخل ماموریت و وظایف آنها با فدراسیون و هیچ نهاد دیگرى موازى داشته باشد .
 
خلیلی با اشاره به ضرورت همدلی و همکاری در حوزه مدیریت هیئت اسب سورای استان یزد، تصریح کرد: خواهش من از مهندسان این است که اساسنامه را بگذارند و آن جاهایى که امکان همکارى مشترک وجود دارد حتما باید اتفاق بیفتد .
 
وی در پاسخ به برخی اظهار نظرات در مورد عدم ناتوانی هیئت اسب سواری استان یزد، گفت: این‌که همدیگر را متهم کنیم به ناتوانى درست نیست و اصلا در جنگ و مجادله که چىزى در نمى‌آید در صلح و صفا ممکن است کارى انجام شود .
 
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: از کجا معلوم کسى که مى‌خواهد بیاید جاى هیئت و فدراسیون توانایى بیشترى داشته باشد. ما که مشق را مى‌نوشتیم غلط داریم، کسى که بیرون نشسته مشق را ننوشته مى‌گوید شما غلط دارید.
 
خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فدراسیون‌ها دولتى نیستند و تقرىبا مثل کانون‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: من به عنوان رییس فدراسیون به خاطر سه میلیون تومانى که به عنوان بودجه در اختیار هیئت اسب سورای یزد قرار داده‌ام آن را حسابرسی می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرات در مورد عملکرد فدراسیون و هیئت اسب سواری در استان یزد، افزود:‌ فرض غلط حکم غلط مى‌دهد، اول باید آدم فرض را کامل بسازد بعد براساس آن حکم صادر کند .
 
رییس فدراسیون اسب سواری ایران تصریح کرد: در سال ۹۵ وزارت ورزش ۶۰۰ میلیون تومان پول داده و ما شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم، ولى بخاطر ۶۰۰ میلیون تومان حسابرس را دولت معرفى کرده و بازرس هم بابد بک سال درمیان بیاید ۴ بار بررسى کند .
 
این مقام مسئول با بیان این که بودجه فدارسیون اسب سواری دولتی نیست،‌ خاطرنشان کرد: حمایت دولت از فدارسیون کمک است به فدراسىون‌هاى ورزشى،‌ در اساسنامه فدراسىون معلوم است.
 
وی با اشاره به این که فدراسیون اسب سواری تنها فدراسیونى است که با دو ورزشکار سروکار دارد،‌ اظهار کرد:‌ همان طور که من به سوارکار آبدى مى‌دهم اسب را نىز باید رجستر و به عنوان اسب ورزشى معرفی کنم.
 
خلیلی ادامه داد:‌ من شناسنامه ورزشى به اسب مى‌دهم و تعیین می‌کنم این اسب صلاحیت دارد یا خیر و هیچ کاری به اسب روستایی ندارم.
 
رییس فدارسیون اسب سورای جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قانون تعرىف دارد و ما نمى‌خواهیم چیزى را از ابتدا بسازیم، گفت: مى‌گویند اسب دوانى ورزش نیست و فدراسیون نباید دخالت کند، این در حالی است که از نظر حقوقى وزارت ورزش این امر ورزش است .
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت پولى به هیئت اسب سورای نمى‌دهد، گفت:‌ فدراسیون و هیئت اسب سواری در استان‌ها از طریق میکروچیپ گذاری شش میلیارد تومان پول در آورده است.
 
خلیلی با بیان این که برخی افراد بدون اطلاع از فرآیند مدییت اسب اظهار نظرات مختلفی مطرح می‌کنند،‌ تصریح کرد:‌ همان آقایى که مى‌خواهد قضاوت کند مى‌رود در شیراز و اسب ترکمن را رد مى‌کند و امضا مى کند، ولى آن اسب را صاحبش مى‌برد در سوفیان همان آقایى که رد کرده بود قبولش مى‌کند.
 
فدراسیون اسب سواری ۶ میلیارد تومان را چیکار کرده است؟
 
رییس فدارسیون اسب سورای خاطرنشان کرد: یک کسى که تمکن مالى دارد مى‌رود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را به دلار سابق اسب پرشى مى‌خرد، چه اشکالى دارد من برای پرداخت جایزه از او یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرم.
 
وی ادامه داد: چه اشکالى دارد تمام اسب‌هاى کاسپین ایران را مجانى نمونه‌گیرى کنیم و شناسنامه بدیم، از کسى که توانایى داشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گرفتم و ۶ میلیارد تومان درآمد ایجاد کردم.
 
خلیلی در پایان گفت: با درآمد بدست آمده مسابقه و جشنواره برگزار کردم، آموزش دادم، مگه چیزى غیر از این اتفاق مى‌افتد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..