نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد، آب، گاز، نفت و معادن از انفال هستند و هیچ استان و منطقه‌ای حق ندارد، بگوید این منابع تحت اختیار ماست و دیگران از آن منابع بهره‌ای ندارند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «کمال دهقانی فیرزوآبادی» در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان میبد در سالجاری، گفت: از طریق مجمع نمایندگان استان، موضوع اتفاقات اخیر خط انتقال آب به یزد با توجه به این که مسئولیتی در کمیسیون امنیت ملی دارم، به من محول شده است و از زمان شروع این حوادث مرتب با وزیر کشور، معاون امنیتی،  مدیر کل امنیتی وزارت در ارتباط هستیم تا چنین مشکلی دیگر رخ ندهد.

 
وی با بیان این که آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد، بیان کرد:خط آب انتقالی به یزد که آب شرب آشامیدنی استان را تامین می‌کند از تونل سوم کوهرنگ تامین می‌شود که جزو سرشاخه‌های کارون است و همزمان با آن نیز خطوط یک و دو تونل کوهرنگ برای اصفهان، تامین آب می‌کنند و هیچکدام نیز ارتباطی با یکدیگر ندارند.
 
دهقانی اظهار کرد: آب، گاز، نفت و معادن از انفال هستند و هیچ استان و منطقه‌ای حق ندارد، بگوید این منابع تحت اختیار ماست و دیگران از آن منابع بهره‌ای ندارند بلکه این منابع در مدیریت کلان کشوری در دست حکومت و دولت قرار دارد و باید در جهت منافع و مصالح عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد.
 
نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره  به مجوز ساخت مخزن ۱۰ هزار متر‌مکعبی برای حل مشکل آب شرب میبد، بیان کرد: آب این مخزن در فصل گرما به علت زیاده‌روی در مصرف با آب چاه‌های شهرستان  مخلوط می‌شود تا همه مردم میبد بتوانند به طور یکسان از این آب استفاده کنند.
 
نماینده مردم میبد و تفت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دردو سال اخیر از نظر بودجه و تخصیص آن با مشکل زیادی روبرو بودیم که مسئولیت مدیران را بیشتر و کار را دشوارتر می‌کرد . 
 
دهقانی گفت: با واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی باید به دنبال زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت کمک و یاری به  دولت باشیم و با توجه به این که  85 درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است، باید بیشتر برای تامین این  زیرساخت‌ها تلاش کنیم و فرصت‌های ایجاد شده را درست مدیریت کنیم.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..