سرپرست معاونت عمرانی استاندار تاکید کرد؛

توسعه گردشگری ابرکوه در گروی ایجاد زیرساخت‌ها/تلاش برای افزایش ۱.۵ برابری تعداد گردشگران یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: ایجاد محل‌های تفریحی و دیدنی در شهرستان که بتواند ساعات حضور یک گردشگر را پُر کند باید در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گیرد .

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در حاشیه سفر یک روزه به ابرکوه و ضمن بازدید از مکان‌های اقامتی و زیرساخت‌های این شهر جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی، اظهار کرد: شهرستان ابرکوه به لحاظ قرار داشتن در ورودی استان یزد از سمت فارس بسیار حائز اهمیت است چرا که می‌تواند معرف برای استان یزد باشد و گردشگران بسیاری را جذب کند.

 
وی با اشاره به آمادگی پذیرایی ابرکوه از گردشگران با توجه به سبقه و بناهای تاریخی فراوان، تصریح کرد: ابرکوه با داشتن ۶ روستای گردشگری از جمله شهرستان‌های هدف گردشگری استان یزد محسوب می‌شود و آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ حدود ۱۵ درصد افزایش جذب گردشگر داشته است.
 
صادقیان اظهار کرد: آنچه باید در آینده بیشتر به آن توجه شود، ایجاد محل‌های تفریحی و دیدنی در شهرستان است که بتواند ساعات حضور یک گردشگر را پُر کند . 
 
مشخص بودن جایگاه راهنمایان شهرستان، اطلاع‌رسانی در رابطه با محل داروخانه‌ها، بیمارستان، تعمیرگاه‌ها، مشخص بودن کشیک‌های دستگاه‌های اجرایی، عدم استفاده از خودروهای دولتی در ایام تعطیل، دعوت ایتام در جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی و غیره از جمله نکاتی بود که سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، خواستار اجرای آنها توسط کمیته‌های دهگانه سفرهای نوروزی شد . 
 
این مقام مسئول در ادامه از آمادگی کامل مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و مردم یزد در پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: امسال اولین سالی است که یزد با عنوان جهانی معرفی شده و ما تلاش داریم تعداد گردشگران را به یک و نیم برابر افزایش دهیم . 
 
صادقیان در پایان یکی از نوآوری‌های استان در تعطیلات نوروز را نورپردازی بناهای تاریخی با همکاری شهرداری و استانداری ذکر کرد.
 
گفتنی است، در این سفر «محمود شاکری شمسی» مدیر کل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری، معاون استاندار را همراهی می‌کرد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..