بانوان فعال رسانه ای عضو خانه مطبوعات استان یزد تجلیل شدند

بانوان فعال رسانه ای عضو خانه مطبوعات استان یزد در آیینی که با حضور جمعی از مسئولان و اهالی رسانه در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، تجلیل شدند.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین با تبیین نقش آفرینی زنان در عرصه رسانه گفت: بسیاری از گزارش های تاثیرگذار اجتماعی، محصول نگاه ظریف زنان روزنامه نگار است.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه مفهوم خانه نوعی تقدس در فرهنگ ایرانی دارد، افزود: انتظار داریم این جلوه بیش از پیش در خانه مطبوعات نمود یابد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم با تاکید بر لزوم حضور موثر زنان در عرصه رسانه یادآور شد: ۶۰ درصد روزنامه نگاران ایران زن هستند و تحصیلات مرتبط با روابط عمومی و رسانه در آنها بیشتر از مردان فعال در این حوزه است.
فخرالسادات خامسی هامانه، افزود: با این وجود زنان هنوز به جایگاه اصلی و نقش آفرین خود در حوزه های مدیریتی روابط عمومی و رسانه دست نیافته اند.
وی تصریح کرد: یکی از الزامات دستیابی به توسعه پایدار حضور آحاد جامعه از جمله زنان در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: ویژگی هایی از جمله اعتماد به نفس، ریسک پذیری و ورود به حوزه های نفس گیر سیاسی و اجتماعی باید بیش از پیش در زنان تقویت شود.
همچنین مدیر خانه مطبوعات استان اظهار کرد: ایران پشتوانه تمدنی غنی دارد و این مهم در حوزه فرهنگ و رسانه نیز باید نمود پیدا کند. 
علی محمد میرحسینی افزود: نگاه خانه مطبوعات خدمت رسانی به اعضا به دور از فعالیت های تبلیغاتی است.
همچنین نماینده خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: نمایندگان خبرگزاری ها در استان ها به غیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) باید با کسب پروانه دفتر نمایندگی رسانه فعالیت کنند.
سعیده السادات درخش با بیان اینکه فعالیت های خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در عرصه اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: نداشتن بیمه و حق التحریر ناچیز سبب شده برخی افراد برای کسب درآمد به فعالیت هایی روی بیاورند که وجهه رسانه ها را خدشه دار می کند. 
فعالیت هیات مدیره خانه مطبوعات استان از دهم خرداد ۱۳۹۶ و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به آدرس www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.
دوره ۲ ساله فعالیت هیات مدیره پیشین خانه مطبوعات استان یزد اسفند ۱۳۹۴ پایان یافته بود اما انتخابات هیات مدیره جدید تا ۱۰ خرداد ۹۶ برگزار نشده بود. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..