رئیس هیات فوتبال:

ارتقای فوتبال یزد بستگی به همکاری مسئوولان استان دارد

رئیس هیات فوتبال یزد گفت: ارتقای جایگاه واقعی فوتبال استان در سطح ملی نه تنها نیازمند همکاری مسوولان است بلکه به حمایت های مادی و معنوی آنها بستگی دارد .

به گزارش یزدی نیوزعبدالرضا دستا، روز یکشنبه در آخرین جلسه هیات فوتبال استان یزد در سال ۱۳۹۶، افزود: امسال فعالیت های خوبی توسط کمیته های هیات فوتبال انجام شد که سال آینده هم ادامه دارد.

وی اضافه کرد: فوتبال رشته ای جذاب و پر مخاطب است، مردم و جامعه هدف توقع دارند تا جایگاه یزد در سطح ملی روز به روز ارتقا یابد.
وی ادامه داد: به رغم کارهای بسیار خوبی که در بخش های مختلف با همت و همراهی تمامی دست اندرکاران انجام شد، ولی علاقه مندان به فوتبال همواره حضور تیم های یزد را در لیگ های کشوری خواستار هستند.
این فعال ورزشی تصریح کرد: برای برآورد این توقع دوستداران این رشته و حضور نماینده استان در لیگ های کشوری در رده سنی بزرگسالان، باید مسوولان ارشد در کنار هیات فوتبال برای انجام آن همراهی کنند.
به گفته دستا، فوتبال رشته ای بسیار فراگیر و از لحاظ اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است و برای موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر نه تنها هیات فوتبال بلکه مسوولان استانی برای رضایت مردم و علاقه مندان باید پیگیری های لازم را انجام دهند.
رئیس هیات فوتبال استان تصریح کرد: فوتبال یزد ظرفیت های بسیار خوبی دارد و زمینه ها هم برای توفیق های بیشتر فراهم است و برای اجرا و تحقق اهداف باید علاقه مندان و پیشکسوتان این رشته با ما همراهی کنند.
دستا به اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی در کنار برنامه های فنی به عنوان یک اولویت اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری یادواره شهدای فوتبالیست در سال ۱۳۹۷ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ضروری است .
وی به اهمیت عمل به قوانین ابلاغی فدراسیون و آیین نامه هیات فوتبال ، برنامه محوری ، رعایت نظم در تمام مراحل و پیگیری برنامه ها تا حصوص نتیجه در سال آینده را به عنوان یک ضرورت خواستار شد.
رئیس هیات فوتبال یزد به اهمیت برگزاری رقابت های فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در تمام رده های سنی بر اساس مقررات و توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه محوری و دقت در انجام برنامه ها رمز موفقیت است.
دستا به ساماندهی ۲۶ مدرسه فوتبال و فوتسال پایه در استان اشاره کرد و نظارت بیشتر بر برنامه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مدارس فوتبال و فوتسال پایه در توسعه این رشته ها بسیار اثر بخش است.
وی، توجه به فوتبال محلات ، استعدادیابی ، مشارکت در برنامه های فرهنگی و اجتماعی ، برگزاری منظم و مستمر جلسات ، حضور در شهرستان ها و بررسی مسائل و مشکلات آنها را خواستار شد.
این مسوول به اهمیت اطلاع رسانی دقیق ، شفاف و به موقع توسط رسانه های گروهی برای فرهنگ سازی فوتبال در بین مردم و خانواده ها تاکید کرد و گفت: نقش روابط عمومی در انعکاس اخبار فوتبال استان بسیار تعیین کننده است و باید بیشتر شود.
به گفته دستا کارهای خوبی در فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان یزد انجام می شود که نیاز به فعالیت های بیشتر در انعکاس آنهاست تا همگان در جریان فعالیت ها و اقدام های انجام شده قرار گیرند.
وی به اهمیت برگزاری مسابقات ، جشنواره ها و تجلیل از تیم ها و بازیکنان برتر مسابقات در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: تجلیل از باشگاه ها و بازیکنان یک وظیفه است و نقش مهمی در ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی فوتبال دارد.
در این جلسه رئیسان کمیته های هیات فوتبال استان گزارشی در خصوص عملکرد خود در سال ۱۳۹۶ ارائه کردند.
هیات فوتبال استان یزد ۲۰ کمیته دارد و ۲۲ تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ های کشوری فعالیت دارند.
 
منبع:ایرنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..