مدیر کل ورزش و جوانان یزد خبر داد؛

هر یزدی تنها ۴۶ سانتی‏‏متر مربع فضای ورزشی دارد/۴۰ طرح ورزشی سال آینده بهره‎‎برداری می‎‎شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به سرانه پایین فضاهای ورزشی این استان، از برنامه‎‎ریزی برای بهره‎‎برداری از 40 طرح جدید ورزشی در استان برای سال آینده خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» در روزهای پایانی سال ۹۶ با حضور در جمع خبرنگاران، نقش رسانه‎‎ها در فرهنگی کردن ورزش در بین خانواده‎‎ها را یادآور شد و افزود: توفیقات کسب شده در بخش‏‏های مختلف ورزش استان نتیجه تعامل خود رسانه‎‎ها با حوزه ورزش استان بوده است.

 
وی به همکاری و تعامل خوب دستگاه‎‎های استان نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از برنامه‏‏های جنبی و عمومی اکثر دستگاه‎‎‎‎های استان پیوست ورزش و فرهنگی داشت.
 
وی در ادامه به تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‎‎های مختلف پرداخت و تصریح کرد: با وجود طرح‏‏های متعدد ورزشی استان، امسال در مجموع ۲۱۲ مورد سرکشی از طرح‏‏ها و سالن‎‎های ورزشی در دست ساخت استان انجام شد.
 
به گفته شریعتی، اکثر طرح‎های ورزشی استان با مشارکت خیرین، فرمانداران و دهیاران با پیشربت فیزیکی خوبی در حال انجام است و در همایشی که اخیراً برگزار شد، ۵۰ خیر ورزشی تجلیل و ۱۰۰ خیر ورزش یار نیز شناسایی شدند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر قریب ۴۵ طرح ورزشی در استان در حال عملیات اجرایی است، از ویژگی‏‏های این طرح‎های ورزشی که به همت خیرین ورزشی در حال انجام است به مشارکت خیرین گاهاً با سرمایه‎‎گذاری ‎ های اندک اشاره کرد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان از انعقاد ۴۱ تفاهم نامه در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در راستای توسعه ورزش استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون بیش از ۳۷۰۰ نوع برنامه ورزشی درشهرها و محلات استان با همکاری دستگاه‎‎های اجرایی استان در مناسبت‎‎های مختلف برگزار شده است.
 
وی همچنین به ۱۱۸ مورد میزبانی مسابقات کشوری و لیگی در استان اشاره کرد و افزود: این مسابقات علاوه بر رشد قابل توجهی که نسبت به سالهای قبل داشته است، اثرات خوبی در ورزش قهرمانی این رشته‎‎های ورزشی گذاشته است.
 
وی به میزبانی ۴ مسابقه بین المللی در استان در سال جاری نیز اشاره و اضافه کرد: امسال شش اردوی تیم ملی در استان برگزار شده و ۱۵۵ ورزشکار استان در ۱۰ ماهه اول امسال به اردوهای تیم ملی دعوت شده‏‏اند.
 
شریعتی از کسب ۷۱ مدال برون مرزی و بیش از ۹۵۰ مدال و عنوان برتر در مسابقات ملی توسط ورزشکاران یزدی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تجهیز پایگاه قهرمانی استان بسیاری از اعزام‎‎های تیم‎‎های استان به مسابقات کاملا تخصصی انجام شده است.
 
وی از بهره برداری ۲۴ سالن و طرح ورزشی در استان طب سالجاری نیز خبر داد و افزود: در سال جاری همچنین ۷۲۵ مورد بازدید از باشگاه‏‏های ورزشی استان انجام شده است.
 
وی به حضور ۶۵ تیم استان در رقابت‎‎های لیگ‎‎های کشور و از آن جمله به حضور موفق تیم والیبال خاتم اردکان درلیگ برتر کشور که منتجر به نائب قهرمانی این تیم در این رقابتها شد، اشاره کرد و گفت: امسال تیم‎‎های یزدی حاضر در لیگ‏‏های کشوری موفق به کسب ۳۲ عنوان شدند.
 
این مسئول همچنین از برگزاری ۱۲۲ نشست با هیات‎‎های ورزشی، قهرمانان و سمن‎‎های استان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار با حمایت دولت ۴۴ خانه ورزش روستایی در استان ایجاتد شد که این خانه‏‏ها دارای امکاناتی مانند میز پینگ پونگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، امکانات دارت و تاتامی و غیره هستند.
 
وی به ایجاد ۱۴ زمین چمن مصنوعی دراستان عمدتاً در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از چهار پیش تاکنون با توجه به بحران کم آبی استان تاکنون حتی یک سانت زمین چمن طبیعی در استان ایجاد نشده است.
 
شریعتی از تخصیص اعتبارات خوبی به ورزش استان با توجه به قانون ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده در راستای تکمیل طرح‎های نیمه تمام ورزشی خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده ۴۰ طرح ورزش جدید و نیمه تمام را آماده بهره‎‎برداری کنیم.
 
وی از مهمترین این طرح‏‏های ورزشی را تکمیل بزرگترین سالن مسقف دو و میدانی شرق کشور در مجموعه بزرگ ورزشی یزد و مجهزترین سالن بین المللی اسکواش که کورت شیشه‎‎ای آن در منطقه بی‎‎نظیر است، اشاره کرد.
 
شریعتی با اشاره به سرانه ورزشی پایین ۴۶ سانتی متر مربعی استان که فاصله زیادی با سرانه یک مترمربعی کشور دارد، ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین استان در سال آینده شاهد بهره‎‎برداری سالن‎‎های تخصصی رشته‎‎های ورزشی در استان و افزایش این سرانه باشیم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان یکی از طرح‏‎های سال آینده یزد را ساخت خانه جوانان استان با تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی به این طرح ذکر کرد.
 
«اجمد طالبی» معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست از افزایش سمن‎‎های جوانان استان از ۲۹ مورد به ۳۷ سمن خبر داد و گفت: البته چهار سمن دیگر نیز در نوبت کسب مجوز هستند.
 
وی از تشکیل مجمع استانی سمن‎‎های جوانان و تجهیز خانه جوان فعلی در استان خبر داد و از دیگر اقدامات این معاونت به برگزاری ۱۴ دوره کارگاه‏‏های توانمندسازی از طریق سمن‎‎ها، جمایت از ۵۲ طرح و برنامه سمن‎‎ها و حضور در نمایشگاه‎‎های تاونممندی‏های سمن‏‏های غیر دولتی، تقدیر از جوانان نمونه استان در ویژه برنامه روز جوان اشاره کرد.
 
طالبی نشست گفت ‎‎ و‎ گوی سمن‎‎های برگزیده با استاندار، ۶۰ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، میزبانی نشست معاونان جوانان کشور، برگزاری سه جشنواره فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه شهر یزد با هدف نشاط آفرینی، برگزاری مسابقات قرانی کارکنان ورزش و جوانان که در نهایت به کسب شش رتبه کشوری برای استان منجر شد، مسابقات نقاشی دهه فجر و تجلیل از شهدای ورزشکاران استان به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد.
 
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه ازدواج با همکاری مجموعه‎‏های مرتبط، جشنواره استانی گرافیک و نمایش خیابانی، کارگاه‏‏های مهارت ‎‎ های زندگی در برخی مناطق استان نیز در سال جاری خبر داد.
 
طالبی از برنامه‏‏های شاخص سال آینده حوزه جوانان نیز به انتشار سیمای جوانان استان، آینده پژوهی مسائل جوانان استان، تشکیل خیرین ازدواج در سطح شهرستان‎‎ها، برگزاری دومین دوره جشنواره سه دقیقه با ورزش، برگزاری جشنواره گرافیک و نمایش خیابانی با موضوع خانواده به صورت ملی، افزایش تعداد سمنهای جوانان به ۵۰ مورد، عملیات احداث خانه جوانان استان و برگزاری دوره‏های آموزش مهارت‎‎های قبل از ازدواج برای دانش آموزان مناطقی که در سنین پایین ازدواج می‏‏کنند، اشاره کرد.
 
«علی محمد شیخی» معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست به تشریح اعتبارات این اداره کل پرداخت و اعلام کرد: امسال هیات‎‎های ورزشی به طور میانگین ۵ برابر سال‎‎های گذشته اعتبار دریافت کرده‎‎اند.
 
وی با اشاره به ۱۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی حوزه ورزش و جوانان استان در سال گذشته، اعتبارات امسال این بخش را جمعاً ۴۳ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در حالی که در سال گذشته ۱۳ زمین چمن مصنوعی روستایی در استان ایجاد شد، برای امسال ۱۷ زمین چمن برای روستاهای استان در حال ساخت است که پنج مورد آنها تاکنون به بهره‎‎برداری رسیده است و استان درخواست ۱۲ زمین چمن مصنوعی دیگر را مطرح کرده است.
 
شیخی به تفاهم نامه ورزات ورزش و بنیاد مسکن برای ساخت ۶۰ سالن ورزش در روستاها اشاره کرد و گفت: استان یزد در خواست ۱۲ تا ۱۸ مورد از این امکان ورزشی را پیشنهاد داده است.
 
وی با اشاره به برخی طرح‎‎های ورزشی سال آینده، از خریداری و نصب اسکوربورد مجموعه ورزشی شهید نصیری یزد تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
 
معاون پشتبانی اداره کل ورزش و جوانان استان همچنین به تعویض تاکنون ۱۱ کف پوش سالن‎‎های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال کف پوش ۷ سالن ورزشی دیگر در مرکز استان و چهار مورد در دیگر شهرستان‎‎ها نیز تعویض خواهد شد.
 
«سید علی هاشمی» معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ مجمع انتخاباتی و ۲۹ مجمع عمومی هیات‎‎های ورزشی استان برگزار شد.
 
وی از کسب مقام اول استان به لحاظ برگزاری دوره‎‎های آموزشی با برگزاری ۲۲۹ دوره خبر داد و افزود: امسال باشگاه ‎ های ورزشی استان درجه‎‎بندی و براساس آن نرخ گذاری شدند که از سال آینده عملیاتی خواهد شد.
 
وی از برگزاری مسابقات ورزشی کارمندان دولت با حضور ۱۱۸۸ ورزشکار مرد و زن در ۱۱ رشته ورزشی نیز خبر داد و گفت: امسال ورزشکاران ۲۳ هیات ورزشی از مجموع ۴۸ هیات به اردوهای تیم ملی دعوت شده‎اند.
 
  هاشمی عنوان کرد: از سال آینده اعتبارات تخصیصی به هیات‎‎های ورزشی براساس عملکرد آنها اختصاص خواهد یافت.
 
وی از برگزاری چهارمین المپیاد ورزشی دارالعباده در سال آینده خبر داد و گفت: عملکرد هیات‎های ورزشی استان برای اولین بار سال آینده به صورت نمودار و براساس معیارهای فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان ترسیم خواهد شد.
 
وی از دیگر اقدامات سال آینده این معاونت به تصویب و انتشار تقویم ورزش هیات‎‎های استان، حضور هیات‎‎های ورزشی در شهرستانها، رایزنی با شورای شهر برای ایجاد بوستان ورزش که شامل موزه افتخارات ورزشی استان، کاشت درخت به نام قهرمانان ورزشی و فضاهای ورزشی برخی رشته‏‏هاست، اشاره کرد.
 
هاشمی در پایان نیز به بازیهای آسیایی جاکاراتا نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان در حال رایزنی با فدراسیون‏‏ها برای اعزام ورزشکاران یزدی به این مسابقات است.
 
گفتنی است، در پایان مدیر  کل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان به سئوالان خبرنگاران پاسخ گفتند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..