قیمت‌ میوه‌های تنظیم بازار 15 درصد کاهش یافت؛

مدیر تنظیم بازار یزد: توزیع بدون هماهنگی میوه علت گرانتر بودن میوه‌های تنظیم بازار شد

مدیر امور تنظیم بازار جهادکشاورزی استان یزد از کاهش ۱۵ درصدی قیمت میوه‌های تنظیم بازار براساس قیمت کف بازار آزاد میوه در استان خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» رییس اتحادیه میادین یزد در رابطه با اختلاف قیمت میوه‌های تنظیم بازار و میوه‌های توزیع شده در میدان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با توجه به وفور میوه در استان یزد قیمت میوه‌ها با کیفیت‌های متفاوت به طور مناسبی ارائه می‌شود .

 
وی افزود: سیب از ۱۵۰۰ تا سه هزار تومان، پرتقال تامسون از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پرتقال واشنگتنی از سه هزار تا ۴۳۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود .
 
وی در مورد قیمت پرتقال تامسون نیز گفت: این پرتقال که در میوه‌های تنظیم بازار نیز توزیع می‌شود، در حال حاضر در میدان میوه و تره‌بار از ۲۵۰۰ تومان تا سه هزار تومان توزیع و از شهر داراب به استان وارد می‌شود .
 
«سید حسین بخشایش» مدیر امور تنظیم بازار جهادکشاورزی استان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد راجع به بیشتر بودن قیمت برخی میوه ‎ ‌های تنظیم بازار نسبت به میوه‌های بازار میوه و تره‌بار و بازار آزاد بیان کرد: قیمت ها براساس بازار تنظیم میشوند و چون دسترسی به میدان برای همه مقدور نیست، اقلام تنظیم بازار بر اساس قیمت‌های میدان میوه و تره‌بار سنجیده نمی‌شوند .
 
وی ادامه داد: قیمت گذاری ها ۱۵ درصد از بازار آزاد باید پایین‌تر باشد با این حال توزیع بدون هماهنگی میوه از طریق میدان میوه و تره‌بار باعث اختلاف قیمت‌ها شده است .
 
این مسئول از کاهش ۱۵ درصدی میوه‌های تنظیم بازار از امروز خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به تاثیرگذاری میوه‌های تنظیم بازار بر کاهش قیمت میوه‌های بازار آزاد از امروز شنبه ۲۶ اسفندماه بر اساس قیمت‌های کنونی شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت میوه‌های تنظیم بازار بر اساس کف قیمت های بازار آزاد خواهیم بود .
 
وی افزود: تا دیروز پرتقال والنسیا با قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان و سیب نیز با قیمت سه هزار و ۴۰۰ تومان در مغازه‌ها عرضه شده است . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..