صنعت گردشگری بهترین ظرفیت برای رونق اقتصادی اردکان است

فرماندار اردکان می گوید: توسعه صنعت گردشگری یکی از بهترین ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این شهرستان است.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی افزود: نقش اقتصاد گردشگری در آینده شهرستان تعیین کننده و مهم است، اگر درست برنامه ریزی شود می توان از مزایای آن در توسعه اشتغال به خوبی استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه اردکان ۳۵ اثر با ارزش و دیدنی دارد، اضافه کرد: تاکنون از یکهزار اثر شناسایی شده تاریخی و فرهنگی آن،۲۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و ۴۵۳ آثار هم قابلیت ثبت ملی دارد.
فرماندار اردکان با بیان اینکه در سفرهای نوروزی سال ۹۶ ، یک میلیون و ۲۱۶ هزار مهمان به این شهرستان سفر و از جاذبه های گردشگری منطقه دیدن کردند، ادامه داد: در این مدت ۱۶۸هزار نفر در واحدهای اقامتی ، مهمانسرا و مدارس اسکان یافتند.
به گفته مقیمی در ایام نوروز تعدادی از اردکانی های مقیم دیگر شهرها و نیز مسافران نوروزی در منزل اقوام، دوستان و آشنایان خود اسکان یافتند که آماری از آنها در دست نیست. 
وی بیان کرد: زیارتگاه زرتشتیان چک چک، قلعه و پل خرانق ، موزه های فرش و امامزاده سید نورالدین احمد، نوروز امسال بیشترین بازدید کننده را داشتند. 
وی در ادامه از اردکان به عنوان دروازه استان یزد یادکرد و افزود : مردم این شهرستان اعتماد مهمانان نوروزی را جلب و امیدواریم دوباره این شهر را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. 
همچنین مصطفی پوردهقان، معاون فرمانداری اردکان اظهار کرد: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت قابل توجه آن نیازمند تجهیز مکان ها و اقامتگاه ها برای مسافران نوروزی است. 
وی هدایت مسافران نوروزی به اقامت در هتل ها، اقامتگاه ها و مهمانپذیرها را از جمله اهداف مهمی دانست و بر اطلاع رسانی در ورودی شهرهای احمد آباد و اردکان در این ارتباط تاکید کرد. 
این مسئول اضافه کرد: باید مسافران نوروزی را نسبت به فعالیت این گونه مراکز اقامتی آگاه کنیم و آنها را به استفاده در این اماکن هدایت کرد. 
همچنین حمید مشتاقیان،رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردکان با اشاره به برنامه های نوروزی سال ۱۳۹۷ تصریح کرد: آموزش راهنمایان گردشگری توسط انجمن حامیان میراث کهن ، اجرای برنامه نوروزگاه در روز دوم فروردین از جمله برنامه های این نهاد است . 
به گفته وی بافت تاریخی شهر اردکان، قنات بهاء الدین آباد و خانه تقدیری، کمپ ریگ نوردی زرین، ارگ تاریخی و بافت خرانق ، زیارتگاه زرتشتیان پارس بانو و چک چک ، قنات و آب انبارهای ترک آباد ، مجموعه آب انبارهای احمدآباد، بازارچه صنایع دستی و هتل باغسرا، از جمله مکان های دیدنی منطقه است.
همچنین محمد اشرفیان، مدیر آموزش و پرورش اردکان بر آمادگی مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان تأکید کرد و افزود: در سال‌ های گذشته با توجه به آمارهای ثبت شده ، تعدادی از مسافران ، اردکان را به عنوان مرکز گردشگری انتخاب کردند که امسال برای خدمت‌ دهی بهتر،۲۲ مدرسه در شهر اردکان و چهار مدرسه در مناطق مختلف شهرستان آماده خدمت‌ رسانی است. 
این شهر در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و از مناطق پر تردد جاده ای استان یزد بشمار می رود. 
اردکان با ۹۸ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..