نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:

تشکل های کارگری بازوان اجرایی مدیران کارخانه ها هستند

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت لزوم شکل گیری تشکل های کارگری تاکید کرد و گفت: مدیران شرکت ها و کارخانجات این تشکل ها را بازوان اجرایی خود تلقی کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا صباغیان روز پنجشنبه در بازدید از نحوه آموزش کارخانجات لکوموتیو راه آهن در بافق افزود: فعالیت های مربوط به یک تشکل کارگری و کارفرمایی صرفاَ به موضوعات صنفی محدود نمی شود بلکه تصمیم گیری در مورد برخی مسائل از جمله اتخاذ سیاست کلی در رابطه با موضوعات اقتصادی نیز بر وضعیت کلی کارگران تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف آن تنها در سایه توسعه کارآفرینی، مشارکت حداکثری جامعه، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای آموزش و مهارت، افزایش تولیدات داخلی و مدیریت مصرف ممکن است.
نماینده شهرستان های بافق، خاتم، مهریز، ابرکوه و بهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: کوشش برای استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی کارگران از طریق ایجاد زمینه های مساعد از دیگر وظایف و اهداف تشکل های کارگری است.
صباغیان با توجه به جایگاه مناسب شهرستان بافق در اقتصاد استان یزد افزود: با وجود ظرفیت های خوب در زمینه ساخت کارخانه جوار ریلی در این شهرستان ، تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.
عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس بیان کرد: این مجمع پیشنهاد احداث خط آهن شاهرود به یزد را نیز به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد.
مدیر کارخانجات تعمیرات راه آهن بافق هم در حاشیه بازدید یادشده به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت سکوهای تعمیرات لکوموتیو ۷۰ درصد افزایش یافت و با این وجود ظرفیت تعمیر ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو در کارخانجات بافق وجود دارد.
محمد انوری یادآور شد: تعمیرات موتور دیزل، ماشین الکتریکی، چرخ و محور در کارخانجات راه آهن این شهرستان انجام می شود.
وی بدون ذکر آمار به افزایش اعتبار سرمایه ای در سال جاری برای فعالیت توسعه ای و مستمر در این واحد اشاره کرد و افزود: هم اینک جایگاه کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق از نظر مراکز تعمیرات رتبه سوم کشور را داراست.
وی خاطر نشان کرد: با این وجود به علت تامین نشدن اعتبار و کمبود نقدینگی در سالجاری، ۹۰ کارگاه تعمیرات اساسی لکوموتیو غیر فعال ماند.
مدیر کارخانجات تعمیرات لکوموتیو راه آهن بافق از صباغیان نماینده مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی در خواست کمک برای ساخت کارخانه تعمیر اساسی لکوموتیو و توسعه این مجموعه را خواستار شد. 
شهر بافق در مسیر پنج راه ریلی کشور قرار دارد و نخستین کارخانجات تعمیرات دیزل های راه آهن در این شهر راه اندازی شد.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..